* امضای تفاهم‌نامه بین ایران-صربستان درصنعت ریلی
کد خبر : ۶۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ -16 April 2016
ایران و صربستان تفاهم نامه همكاری مشترك در صنعت ریلی برای ساخت واگن مسافربری و انتقال فن آوری با تامین مالی شركت خارجی را امضا كردند.
«حمید عزت آبادی پور» رئیس كمیسیون سرمایه گذاری و امور زیر بنایی اتاق بازرگانی كرمان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در بلگراد با اشاره به علاقه مندی شركت های صربستانی برای همكاری با ایران با یادآوری امكانات خوبی كه در اروپای شرقی در صنعت ریلی وجود دارد، گفت این تفاهم نامه با مسئولان شركت واگن سازی «گوشا» صربستان امضا شد.
وی تاكید كرد: استانداردهای صنعت ریلی اروپا به صنایع ریلی ایران منطبق تر از سایر كشورها است و به همین جهت با توافق های انجام شده، می توان به زودی تحول عظیمی را در صنایع ریلی ایران انتظار داشته باشیم.
رئیس كمیسیون سرمایه گذاری و امور زیربنایی اتاق بازرگانی كرمان درباره دیدار خود با برخی از سرمایه گذاران و صاحبان شركت ها و كارخانه های اروپایی كه علاقه مند به سرمایه گذاری در ایران هستند، اضافه كرد: در این نشست ها در خصوص شرایط خوب سرمایه گذاری در ایران و امكانات سرمایه گذاری و كارهای تجاری گقت و گو و تبادل نظر شد.
عزت آبادی پور با تاكید بر فضای مناسب برای همكاری با شركت های اروپای شرقی و علاقه مند آنان برای ورود و سرمایه گذاری در بازار ایران، گفت: در این دیدارها مقرر شد كمیته ای برای نیازمندی های اطلاعاتی سرمایه گذاران و پروژه های سرمایه گذاری تشكیل شود تا بر اساس آن، طرح های سرمایه گذاری خود را برای تامین مالی پروژه ها در ایران آماده كنند.
وی تصریح كرد: در این دیدارها بیان شد كه استان كرمان برای انجام پروژه های مختلف حدود 36 میلیارد دلار به منابع مالی نیاز دارد كه طرف های خارجی در این زمینه ابراز تمایل كردند.
در این دیدارها، در باره سرمایه گذاری مشترك و همچنین انتقال فن آوری قطارهای با سرعت بالا، گفت و گو و تبادل نظر شد.
«برانكو دراگوش» مدیر مركز تجاری بالكان نیز كه سابقه بانكداری طولانی در یوگسلاوی سابق، صربستان و برخی كشورهای اروپایی از جمله روسیه دارد و اكنون نیز در زمینه تجاری با 6 هزار شركت در 32 شاخه تجاری در اقصی نقاط جهان همكاری دارد، برای همكاری با شركت های ایرانی و سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی كرد.
دراگوش كه در زمان یوگسلاوی سابق، مشاور مالی «آنته ماركوویچ» نخست وزیر وقت بود و همچنین شركت های زیادی را در كشورهای اروپای شرقی در سال 1992 تاسیس كرده است، در این دیدار آمادگی خود را برای سفر به تهران و دیدار با سرمایه داران، صاحبان شركت ها و صنایع و همچنین مقامات مالی و اقتصادی ایران اعلام كرد.
« عبدالرحمن صمدی» مدیر شركت تجاری و سرمایه گذاری به نام «مركز تجارت جهانی» نیز كه در این نشست ها به عنوان شركت بزرگ صادر كننده قطعات و واگن های ریلی به ایران حضور داشت، به شرایط مساعد كنونی برای گسترش همكاری ها با ایران اشاره كرد و گفت: علاقه مندی وافری میان بازرگانان شركت های مختلف صربستان برای حضور در بازار بزرگ ایران وجود دارد.
وی افزود: تلاش این شركت، عرضه محصولات ریلی با استانداردهای بین المللی و اروپایی به ایران و حضور در بازار سوم با شركت های ایرانی است و در این زمینه اقداماتی در حال برنامه ریزی جهت حضور شركت ها و صنایع داران صربستانی در نمایشگاه های ایران است.
صمدی افزود: « شركت تجارت و سرمایه گذاری مركز تجارت جهانی در سال 2015 قراردادهای متعددی را با شركت واگن سازی گوشا به ارزش بیش از هشت میلیون یورو امضا كرده كه برخی از آنها عملی شده است و اكنون پروژه دیگری به ارزش 25 میلیون یورو برای ساخت 27 دستگاه واگن مسافری با سرعت بالای 200 كیلومتر در ساعت در حال بررسی و انجام است».
صمدی با بیان اینكه این شركت همچنین تولیدات مختلفی از ایران به كشورهای خارجی صادر می كند، گفت: هدف این شركت، آشنایی امكانات و ظرفیت های صنایع مختلف ایرانی از شركت های خارجی و همچنین تامین قطعات ریلی برای ایران است.
مدیر عامل مركز تجارت جهانی گفت: علاوه بر شركت گوشا در صربستان، در حال انجام قراردادهایی برای همكاری با ایران با دیگر شركت های اروپایی از جمله از آلمان، فرانسه، اسپانیا، جمهوری چك، لهستان، اسلواكی، رومانی، فدراسیون روسیه و اسلوونی هستیم.


برچسب ها: صنعت ریلی ، همکاری
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: