* واکنش وزیر سابق نفت به طرح فریز نفتی
کد خبر : ۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۳ -11 April 2016
وزیر سابق نفت می گوید متاسفانه ما در دوره ای اجازه پایین آمدن قیمت نفت را دادیم و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شد که در نهایت باعث شد طرح هایی همچون فریز نفتی مطرح شود که این بحث ها هم اکنون بی فایده است.
مسعود میرکاظمی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی  در مورد طرح فریز نفتی و واکنش ایران نسبت به این طرح  با بیان این که نباید ایران اجازه می داد قیمت نفت پایین بیاید، گفت: متاسفانه ما در دوره ای اجازه پایین آمدن قیمت نفت را دادیم و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی شد که در نهایت باعث شد طرح هایی همچون فریز نفتی مطرح شود که این بحث ها هم اکنون بی فایده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با نامه نیوز، ادامه داد: زمانی که کشورها باید با یکدیگر همکاری می کردند و مانع کاهش قیمت نفت می شدند این اتفاق رخ نداد و هم اکنون که قیمت نفت به کمتر از 50 دلار رسیده است دیگر نمی توان مانع این موضوع شد.

وزیر سابق نفت تصریح کرد: البته ما می توانستیم برخی کارهایمان را بدون حاشیه انجام دهیم. به طور مثال می توانستیم موضوع افزایش تولید را در دستور کار خود قرار دهیم و بدون حاشیه این سیاست را اجرایی کنیم اما این اتفاق رخ نداد.

میرکاظمی گفت: مسئولان برای این که می خواهند بگویند برجام نتیجه می دهد می گویند می خواهیم تولید نفت را بالا ببریم و این در شرایطی که تحریم نفتی همچنان برقرار است و ما نمی توانیم پول نفتمان را بگیریم و پول های بلوکه شده نیز هنوز آزاد نشده است. در این شرایط افزایش تولید نفت نمی تواند راهکار مناسبی برای خروج از مشکل موجود باشد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس تاکید کرد: در این شرایط فقط بیاید اقدام کرد و سخنرانی جواب نمی دهد و قطعا پرداختن به سخنرانی و دوری از اقدام تنها باعث عرضه بیشتر نفت و کاهش قیمت می شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: