* روسیه:ترکیه مانع ادامه جنایات تروریست‌ها در سوریه شود
پ
کد خبر : ۱۹۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۷ -24 August 2020
وزارت دفاع روسیه از ترکیه خواست تا مانع انجام فعالیت‌های جنایتکارانه مزدوران تروریستی وابسته به آنکارا که در مناطقی از سوریه مستقر شده‌اند، شود.
به گزارش «آزادی»، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای که روز دوشنبه توسط سرلشگر دریادار " الکسندر شیر بیتسکی " رئیس مرکز هماهنگی این کشور در پایگاه الحمیمیم در اختیار رسانه‌ها قرار گرفت، با اشاره به اینکه درگیری‌های زیاد بین گروه‌های مختلف تروریستی وفادار به ترکیه، جان و امنیت هزاران شهروند سوری را تهدید می‌کند، افزود: روسیه درگیری‌های انجام شده توسط این گروه‌های تروریستی وابسته به ترکیه که منجر به مرگ شهروندان سوری شده را رصد کرده است.

در این بیانیه با اشاره به اینکه گروه‌های تروریستی وفادار به ترکیه در حال سرقت اموال و تجهیزات شهروندان و تاسیسات حیاتی به خصوص تاسیسات ویژه تامین آب و برق مردم سوریه هستند، از ترکیه خواست مانع فعالیت‌های جنایتکارانه این گروه‌های تروریستی شود.

مناطقی از سوریه از جمله حومه «الحسکه»، «رقه» و «حلب» که توسط نیرو‌های ترکیه و مزدوران تروریستی وفادار به آن اشغال شده است، شاهد درگیری مداوم نیرو‌های این گروه‌ها هستند که به کشته و زخمی شدن تعدادی از غیرنظامیان و خسارات مادی به اموال عمومی و مردم سوریه منجر شده است.

خاطرنشان می‌شود که تروریست‌ها بامداد امروز خط لوله گاز «العربی» بین منطقه «الضمیر» و «عدرا» در حومه دمشق را منفجر کردند که سبب قطع برق در سوریه شد.

انفجار بامداد امروز (دوشنبه) در این خط لوله گاز در نوع خود ششمین انفجار در این خط بود و باعث کاهش فشار گاز در نیروگاه برق «دیرعلی» و از کار افتادن دیگر نیروگاه‌ها و قطع برق در سوریه شد.

تروریست‌های وابسته به اشغالگران ترکیه همچنین از ۱۱ روز قبل با قطع برق و تخریب تاسیسات ایستگاه آبرسانی «علوک» در الحسکه سوریه، موجب قطع آب آشامیدنی بیش از یک میلیون شهروند سوری شده‌اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، روسیه ، ترکیه ، تروریست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: