* سفر معاون وزیر خارجه آمریکا به مسکو
پ
کد خبر : ۱۹۸۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱ -23 August 2020
معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: استفان بیگان معاون اول وزیر امور خارجه آمریکا در هفته جاری به مسکو می‌آید و یکی از موضوعات اصلی مذاکرات وی در روسیه، مساله بلاروس خواهد بود.
به گزارش «آزادی» ، سرگئی ریابکوف افزود: من می‌توانم تایید کنم که استفان بیگان در این هفته به مسکو می‌آید و مساله بلاروس و رویداد‌ها در عرصه بین المللی در این رابطه، موضوع گفت: وگو‌های وی با طرف روسی در مسکو خواهد بود.

ریابکوف در همین حال خاطرنشان کرد که وضعیت بلاروس تنها موضوع مذاکرات بیگان در مسکو نخواهد بود. دستور کار مذاکرات گسترده‌تر است ازجمله در آن مسائل دوجانبه روسیه و آمریکا نیز گنجانده شده است.

مخالفان لوکاشنکو مدعی اند که وی در انتخابات ریاست جمهوری تقلب کرده است تا ماندن خود در قدرت را تضمین کند. اما لوکاشنکو با استناد به نتایج رسمی اعلام شده که از تصاحب بیش از ۸۰ درصد آرا از سوی وی حکایت دارد، شکست در انتخابات را رد کرده است.

قدرت نمایی خیابانی معترضان طی یکشنبه گذشته در مینسک تردید‌های زیادی را در خصوص انتخابات این کشور و آینده تحولات سیاسی در بلاروس بوجود آورده است.

روسیه تا امروز بر عدم مداخله خارجی در بلاروس تاکید کرده است.

ریابکوف در ادامه گفت: ما با آمریکا مسائل زیادی داریم و سفر بیگان به مسکو، فرصت مناسبی برای گفت: وگو‌های عمیق در خصوص وضعیتی که روابط دوجانبه قرار دارد فراهم می‌کند.

در همین حال خبرگزاری تاس در خبر دیگری به نقل از یک مقام روس که نامش فاش نشده است خاطرنشان کرد که در زمان حاضر مقدمات برای دیدار استفان بیگان معاون اول وزیر خارجه آمریکا با سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه فراهم می‌شود.

روابط روسیه و آمریکا در سال‌های اخیر پرتنش بوده است و دو کشور در مسائلی همچون موشکی باتوجه به برنامه استقرار اجزای سامانه پدافند موشکی جهانی آمریکا در لهستان و ژاپن اختلافات عمیق دارند.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: