* بکارگیری نوعی مکمل به عنوان درمان کمکی بهبود علائم بیماری کرونا
پ
کد خبر : ۱۹۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۴ -10 August 2020
دانشگاه علوم پزشکی مشهد نتایج اولیه پژوهش در خصوص نوعی مکمل به عنوان درمان کمکی در بهبود علائم بیماری کووید-۱۹ را اعلام کرد.
به گزارش «آزادی» دکتر محسن تفقدی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بر اساس اعلام نتایج اولیه یک پژوهش، کپسول حاوی یک ترکیب ارگانوسولفور (آلیسین) به عنوان درمان کمکی در بیماران مبتلا به کووید-۱۹ تاثیر داشته است.

وی افزود: این مکمل در بهبود علائم بالینی و پارامتر‌های خونی و اسکن ریه در آزمودنی‌های مورد مطالعه اثر بخشی نسبی داشته است.

وی خاطرنشان کرد: این مطالعه بر اساس اجرای فاز دو کارآزمایی بالینی با حجم محدودی از نمونه بوده و نتایج مثبت حاصل شده مجوزی برای انجام یک مطالعه بزرگتر، کارآزمایی بالینی فاز سوم، با تعداد نمونه بیشتر براساس محاسبه حجم نمونه است.

تفقدی تاکید کرد: پس از دریافت نتایج این مرحله می‌توان با قطعیت بیشتر در خصوص تاثیرات مثبت و عوارض احتمالی این مکمل و دوز آن اظهار نظر کرد.

وی افزود: در خصوص بیماری کرونا پژوهش‌های متعددی جهت یافتن درمان مناسب در جریان است که هیچ کدام قطعی نیست و همچنان نیازمند پژوهش‌ها و بررسی‌های بیشتر هستیم تا درمان مناسب برای هر گروه از بیماران و در فاز‌های مختلف بیماری را پیدا کنیم.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه علوم پزشکی مشهد از مردم خواست از استفاده از دارو و مکمل ها، به صورت خودسرانه پرهیز و این مهم را با هماهنگی پزشک معالج یا براساس توصیه‌های رسمی وزارت بهداشت انجام دهند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، کرونا ، مکمل ، بهبودی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: