* استفاده از ظرفیت هنری در مساجد ضروری است
پ
کد خبر : ۱۹۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۹ -23 July 2020
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بر استفاده از ظرفیت هنری در مساجد قزوین تاکید کرد.
به گزارش «آزادی» ، حجت الاسلام محمد جواد زهرایی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان صبح پنجشنبه در دیدار با رئیس و کارشناسان حوزه هنری قزوین بر اهمیت کار هنری در مساجد و نشر ارزش‌های دینی تاکید کرد و گفت: هنر و رسانه دو ابزار اثر گذار در جهان معاصر هستند و با توجه به ظرفیت بالقوه‌ی هیئت‌های مذهبی، مساجد و دیگر کانون‌های دینی می‌توان با ابزار هنر این ظرفیت‌ها را به فعلیت بیشتری رساند.

برنامه‌های حوزه هنری نتیجه مطالعه فضای اجتماعی است

در ادامه این دیدار علی هوشمند رئیس حوزه هنری قزوین، برنامه ریزی‌های این مرکز را نتیجه مطالعه و رصد فضای فرهنگی و اجتماعی برشمرد و گفت: کیفیت و اثرگذاری برنامه‌ها معلول؛ بینش دینی، منش انقلابی و روش علمی کارشناسان و هنرمندان این مرکز است.

وی افزود: با این روحیه جهادی هنرمندان مرتبط با این مرکز، مجموعه فاخر فتوگرافی «روایت شصت و سه» حاصل همکاری مشترک هنرمندان: خوشنویس، عکاس، گرافیست و شاعر در نخستین روز‌های شهادت حاج قاسم سلیمانی تولید شد و به یکی از اثرگذارترین آثار کشور تبدیل شد به دیگر مراکز استانی ارسال گردیده و مورد توجه فراوان قرار گرفت.

هوشمند یادآور شد: معرفی قهرمانان و شهدای والامقام؛ انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم و سلامت، تاکید بر نماد‌ها و ارزش‌های دینی و اخلاقی، ایرانی و اسلامی به ویژه چهره‌های شاخصی، چون سردار سلیمانی جزو اولویت‌های ما هستند.

این مسئول فرهنگی گفت: با توجه به محدودیت‌های بهداشتی تولیدات صوتی و تصویری این مرکز در فضای مجازی درج می‌شود و طی ماه‌های اخیر به مناسبت‌های مختلفی چون: سالروز آزادسازی خرمشهر، هفته هنر انقلاب اسلامی، سالروز ارتحال امام (ره)، ماه مبارک رمضان، بیانیه گام دوم و … آثار زیادی ارائه شده و ما توانسته ایم در این تجربه با هزاران مخاطب ارتباط اثربخش بگیریم.

در ادامه این دیدار زهره ترکمن معاون فرهنگی و هنری این مرکز گزارشی از برنامه‌های در دست اقدام و پیش روی این مرکز ارائه کرد.

در پایان مقرر شد برنامه‌های مشترک توسط حوزه هنری قزوین و اداره کل تبلیغات اسلامی استان طراحی و اجرا شود.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، استفاده ، ظرفیت ، مساجد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: