* تازه‌ترین جزئیات از مرگ مشکوک «آقای قاضی»/قتل یا خودکشی؟
پ
کد خبر : ۱۸۶۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴ -20 June 2020

به گزارش «آزادی»، آنطور که «آدلینا رادولسکو» خبرنگار رادیو اروپای آزاد – اولین رسانه‌ای که خبر کشف جسد قاضی منصوری را منتشر کرد – می‌گوید هنوز معلوم نیست که متهم ردیف نهم پرونده طبری خودکشی کرده یا به قتل رسیده است. در تازه‌ترین خبرها آمده است که «ما سه اعلان از سوی پلیس داشتیم. اول گفتند که کسی در هتل از ارتفاع پرت شده. البته اشاره ای نشده بود که از پنجره یا مثلا از پلکان.و اشاره نشده بود که این اتفاق بیرون یا درون هتل افتاده است.

بعدتر در یک اعلان رسمی، پلیس اعلام کرد که این اتفاق برای یک ایرانی 52 اله رخ داده که از سوی برخی مقام های کشورهای دیگر تحت تعقیب بوده است. ولی به طور غیررسمی منابعی از پلیس به ما گفتند که این فرد از پنجره سقوط کرده است. آنها همچنین به ما گفتند که در حال تحقیق درمورد احتمال خودکشی یا قتل هستند، اینکه ممکن است کسی او را از پنجره به پایین پرت کرده باشد. بعدتر که عکس های عکاس یک خبرگزاری بسیار معتبر منتشر شد، و نشان می داد افراد پلیس جسد را به بیرون از هتل می آورند، من دوباره از پلیس سوال کردم که جسد دقیقا کجا پیدا شده بود، داخل هتل یا بیرون از آن؟

سخنگوی پلیس بخارست از طریق اس ام اس گفت، او در مقابل در ورودی لابی و داخل هتل پیدا شده است. باید بگویم که هتل دوک هتلی بسیار کوچک است. وقتی وارد می شوید پذیرش و لابی بسیار کوچکی دارد و در سمت راست یک راه پله بسیار باریک است. بیانیه رسنی، به پنجره، افتادن در داخل یا خارج اشاره نمی کند. منابع از طبقه ششم هتل صحبت کردند. اما مسئولان هتل محل وقوع این حادثه نیز از صحبت درباره این رخداد امتناع کردند.»


ماجرا چه بود


«جسد غلامرضا منصوري بيرون هتلي در روماني پيدا شد»؛ این خبر عصر دیروز جمعه منتشر شد، آن هم درست زمانی که افکار عمومی در تهران منتظر بود ببیند قاضی متواری کی به کشور بارگردانده می‌شود و چه حرف‌های برای گفتن دارد. کار اما به این جاها نرسید و جسد وی روی سنگفرش هتلی در بخارست رومانی پیدا شد.


اولین سوالی که به ذهن‌ها رسید این بود که آقای قاضی خودکشی کرده یا به قتل رسیده است؟ سوالی که هنوز جوابش معلوم نیست و هیچ بعید نیست که هیچ وقت هم معلوم نشود. وکیل وی اما در اولین ساعات انتشار خبر در گفت‌وگویی گفت كه خانواده‌ بازپرس فقيد هم از طريق رسانه‌ها از درگذشت او مطلع شده‌اند. او همچنين گفته بلافاصله پس از اطلاع از درگذشت موكلش، آخرين ارتباطات اينترنتي خود را با او بررسي كرده و متوجه شده كه اپليكيشن واتس‌آپِ بازپرس فقيد دست‌كم تا ساعت 15 و 15 دقيقه فعال بوده و احتمالا او تا همان حوالي از واتس‌آپ خود استفاده كرده است. اين وكيل دادگستري همچنين گفته است: «خانواده آقاي منصوري آخرين بار ساعت 11 روز جمعه با او تماس داشته‌اند كه حال‌شان مساعد بوده است.» اين وكيل دادگستري همچنين گفته است: «دولت و پليس روماني مسوول حفظ جان موكلم بوده‌ا‌ند و بايد پاسخگو باشند.»


قاضی منصوری که بود؟

قاضی منصوری متهم ردیف نهم پرونده پرحاشیه اکبر طبری است. طبری بعد از سال‌ها سمت داشتن در دستگاه قضا از هجدم خردادماه در حال محاکمه است و این طور که تا کنون معلوم شده پای خیلی‌ها در پرونده او گیر است. یکی از این افراد همین قاضی منصوری است که گویا 500 هزار یورو رشوه گرفته و به قول دیگر متهمان پرونده به این مبلغ هم راضی نبوده است. توجه افکار عمومی به قاضی منصوری بیش از 21 متهم دیگر این پرونده جلب شد زیرا او تا کنون حکم‌های بسیار و سنگینی را برای اهالی مطبوعات صادرکرده واز این بابت سرشناس‌تر از دیگران بوده است. افزون بر این آقای قاضی از جمله متهمان متواری این پرونده بود که بعد از شروع پرونده، در یک پیام ویدئویی برای بازگشت به کشور و پاسخگویی اعلام آمادگی کرد. بازپرس پیشین گفته بود که برای مداوا از کشور خارج شده و همین هم گمانه خودکشی وی را بی‌اعتبار می‌کند.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: