* سفرت را کنسل نکن به تعویق بیانداز
پ
کد خبر : ۱۶۸۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۱ -29 March 2020
این روز‌ها که کرونا باعث شده خانواده‌ها به جهت کنترل شیوع بیماری بیشتر در کنار یکدیگر قرار گیرند، این دورهمی به نوعی مسافرت خانگی به شمار می‌رود که با رعایت اصول مسافرت می‌توان این ایام را به شادکامی پشت سر گذاشت.
به گزارش «آزادی» کارشناس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه در وهله کنونی که ویروس کرونا بیشتر سطوح محیط‌های زندگی را تهدید می‌کند، رفتن به سفر و یا مسافرت کردن و پرداختن به گشت و گذار در این شرایط به هیچ وجه صحیح نمی‌باشد، اظهارداشت: همانطور که مسافرت برای خود آدابی و رسومی دارد یکی از موارد آن داشتن هوشیاری و سلامتی جسم است که باید در اینگونه مواقع کاملا رعایت کرد.

حجت الاسلام بهمن نبیلی با استقبال از راه اندازی کمپین سفرت را کنسل نکن بلکه به تعویق بیانداز، از سوی ایرنا، گفت: طبق روایات و آیات مسافرت برای تهیه توشه آخرت، تامین معاش و زندگی و لذت مباح و تفریح غیرحرام برای انسان توصیه شده است و از سویی گاهی این افراد جامعه هستند که باید کار‌هایی را انجام دهند و از انجام برخی فعل‌ها دست بردارند که نه تنها برای خود بلکه دیگران دردسر ساز نشود.

وی افزود: اکنون که در ایام تعطیلات نوروز و عید قرار داریم، مردم طبق روال گذشته که به دیدن بزرگتر‌ها و یا اقوام جهت صله رحم و یا زیارت اماکن متبرکه و قبور می‌رفتند با توجه به شیوع بیماری کرونا، بهتر است این دید و بازدید‌ها را کنسل و ضمن ماندن در منزل، مسافرت و سرزدن به دیگران را حتما برای خود محفوظ نگهداشته و این آداب و رسوم را به بعد از رفع کامل بیماری موکول کنند.

نبیلی گفت: در حالی که این بیماری موجب شده افراد در خانه‌های خود متمرکز شوند و به جهت فراخوانده شدن به رعایت الزامات بهداشتی و عدم تماس با یکدیگر از هرگونه تردد و تجمع دوری کنند، در زمان رفع بحران، مسافرت به عنوان بهترین گزینه می‌تواند سرشار از روح افزایی و دگرگونی در وجود افراد و ارتباطات برقرار کردن با همنوعان و همشهریان باشد.

وی با بیان اینکه مسافرت فوایدی دارد و در این مسیر افراد ضمن تفریح، تجارب جدیدی در این مسیر کسب می‌کنند و پخته‌تر می‌شوند، اظهارداشت: سفر وسیله شناخت خود و دیگران است. چون رنج و سختی مسافرت و حالت‌های فوق العاده، جوهره انسان را بروز می‌دهد و از طرفی خصلت‌های درونی، میزان تحمل و مقاومت و کاردانی و تجربه خود را هم در سفر می‌توان محک زد.

این کارشناس حوزه از مردم خواست ضمن رعایت کامل دستورات مجریان امر بهداشت و سلامت، با دادن صدقه و دعا کردن برای یکدیگر، امید به شکست دادن بیماری کرونا را در نزد یکدیگر افزایش داده و آینده بهتری برای خود و فرزندان و دیگر هموطنان رقم زد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، سفر ، کنسل ، تعویق
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: