* داروی بیماران کرونایی روزانه تامین می‌شود
پ
کد خبر : ۱۶۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ -10 March 2020
نماینده وزیر بهداشت در امور پیشگیری از کرونا در استان‌های شمالی با اشاره به تامین روزانه دارو برای بیماران گفت: تاکنون از نظر دارو با کمبود مواجه نشدیم.
به گزارش «آزادی» ، دکتر محمدمهدی ناصحی ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از ایستگاه تب‌سنجی شهرستان سوادکوه، این پایگاه را جزو اولین پایگاه‌های تب‌سنجی کشور برشمرد و با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته این پایگاه با همکاری شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، نیروی انتظامی و بسیج شهرستان، گفت: طبق آمار تا امروز حدود ۱۰۵ هزار نفر در این ایستگاه تب سنجی شدند که از این تعداد حدود ۱۹ نفر به علت علامت‌دار بوده و طبق پروتکل برخورد و پیگیری شدند.

نماینده وزیر بهداشت با اذعان بر اینکه افرادی که وارد استان می‌شوند، از آن‌ها آدرس گرفته شده و به‌صورت اکتیو و فعال شبکه‌های بهداشت و درمان پیگیری بیماری آن‌ها را انجام می‌دهد، از منسجم‌تر شدن کار‌ها و کاهش ورودی به استان ابراز خرسندی کرد و افزود:، اما باز خواهش این است که اقدام جدی‌تری در رابطه با ورود مسافران به استان‌های مازندران، گیلان و گلستان انجام شود.

وی با درخواست اکید از مردم برای عدم مسافرت به استان‌های شمالی برای قطع شدن زنجیره بیماری، گفت: استانی که بار بیماری در آن زیاد است هم می‌تواند کانون انتقال بیماری به آن‌ها باشد و هم با حضور افراد دیگر استان‌ها می‌تواند یک کلونی انتقال ویروس شود که اصلاً برای منطقه و کشور خوب نیست؛ چرا که افزایش بار مراجعات موجب شلوغی اماکن تأمین مواد غذایی و سایر امکانات شده و این شلوغی بیشتر موجب انتقال بیشتر می‌شود.

ناصحی با اشاره به کاهش بستری‌ها در دو روز اخیر در مازندران افزود: از ابتدای کار تا کنون نیز یک هزار و ۲۵۰ نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.

وی با تأکید بر اهمیت پیگیری اکتیو زنجیره ارتباطی افرادی که ترخیص شده یا تشخیص مثبت داشته‌اند، افزود: باید افرادی که با آن‌ها مواجه شدند شناسایی و ایزوله شوند یا پیگیری درمانی و بهداشتی انجام شود که در صورت عدم این کار، نتیجه نخواهد داشت چرا که ما باید کانون‌ها را شناسایی کنیم.

نماینده وزیر بهداشت در امور پیشگیری از کرونا در شمال با بیان اینکه تا پیش از شیوع کرونا مصرف ماسک در کشور حدود ۴ میلیون در روز بوده است، افزود: اکنون این مصرف به حدود هفته‌ای ۸۰ میلیون رسیده و کمبود‌ها به خاطر همین است؛ هر چند همه استان بسیج شده‌اند و بسیجیان شهرستان از امکانات استفاده می‌کنند و کارخانه‌ها تغییر خط تولید دادند و در مدت کوتاهی این مشکل کمبود مرتفع می‌شود.

پیش بینی ۱۳۵۰ تخت مراقبتی در مازندران

وی با بیان اینکه در استان مازندران حدود ۲ هزار و ۴۰۰ تخت پیش‌بینی شده است، افزود: در حال حاضر، از این تعداد، یک هزار و ۳۵۰ تخت پر و جای مراقبت بینابینی نیز پیش‌بینی شد و شب گذشته، در بابل از این مورد ۱۲۰ تخت آماده کار شده است و جای نگرانی برای پر شدن تخت نداریم.

این مسئول با اشاره به تأمین روزانه دارو برای بیماران، گفت: دارو کم است، اما تا کنون به مشکلی بر نخوردیم و آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی خوب بوده است و استانداری و سپاه نیز پای کار هستند و کمک می‌کنند، اما هدف ما این است تا همکاران ما در بیمارستان‌ها اطمینان خاطر داشته باشند و تعداد زیادی ماسک مربوط به بخش ویژه واردات داشتیم که توزیع شد؛ وضعیت مطلوب نداریم، اما تا حد زیادی انجام شده است.

نماینده وزیر بهداشت با اشاره به کمبود نیروی پرستار و پزشک در استان گفت: طبق دستور وزارت بهداشت، جذب نیرو آزاد شده است و همکاران از هر استانی که بیایند از آن‌ها استقبال می‌کنیم.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، دارو ، بیماران ، کرونایی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: