* ورود جدی دستگاه‌ها به پیشگیری ازشیوع کرونا
پ
کد خبر : ۱۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۱ -03 March 2020
شیوع کرونا در کشور و ورود به چهارمحال و بختیاری به فهرست استان‌های مبتلا، سرآغاز اقدامات گسترده پیشگیرانه بود و در این میان دستگاه‌ها ورودی جدی به مقوله پیشگیری داشته است.
به گزارش«آزادی»  با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش یک بیمار مشکوک به کرونا در چهارمحال و بختیاری، اقدامات پیشگیرانه در این استان رنگ و شکل جدی‌تری پیدا کرد و تقریباً همه دستگاه‌ها به مقوله پیشگیری و آموزش ورود کرده‌اند.

شهرداری شهرکرد اقدام به ضدعفونی وسایل حمل و نقل عمومی، ایستگاه‌های اتوبوس، سرویس‌های بهداشتی عمومی و. کرده است.

سرپرست شهرداری شهرکرد در این زمینه از آغاز عملیات گسترده ضدعفونی معابر و اماکن عمومی مرکز استان در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرونا خبر داد.

محمدرضا امیدی اظهار کرد: در این طرح، ضدعفونی و شستشوی معابر پرتردد منتهی به بیمارستان‌ها، کلینیک‌ها، ایستگاه‌های اتوبوس، بانک‌ها، مجتمع‌های تجاری، مدارس و ادارات در اولویت کار قرار دارند.



وی با اشاره به تشکیل کمیته ویژه پیشگیری و مبارزه با شیوع ویروس کرونا افزود: در راستای تأمین سلامت شهروندان و کارکنان مجموعه مدیریت شهری، اقدامات مهمی برای جلوگیری از شیوع این ویروس اجرایی شده است.

بیش از سه هزار ماسک فیلتر دار و ساده و چهار هزار جفت دستکش در بین کارگران و کارکنان مجموعه مدیریت شهری توزیع شدسرپرست شهرداری شهرکرد گفت: فضای بیرونی و داخلی ناوگان‌حمل و نقل و اتوبوس‌های درون شهری به صورت روزانه شستشو و ضدعفونی می‌شود.

وی افزود: بدین منظور بیش از سه هزار ماسک فیلتر دار و ساده و چهار هزار جفت دستکش در بین کارگران و کارکنان و انواع اسپری ضدعفونی کننده در بین واحد‌های شهرداری توزیع شد که این امر به صورت روزانه ادامه دارد.

امیدی ادامه داد: وسایل بازی و ورزشی در پارک‌ها و تمامی سرویس‌های بهداشتی شهر، شستشو و ضدعفونی می‌شود.

سرپرست شهرداری شهرکرد تصریح کرد: تمامی محوطه، فضای داخلی سالن‌ها، گیشه‌های بلیت فروشی و سرویس‌های بهداشتی عمومی و پایانه‌های مسافربری مورد نظافت، پاکسازی و ضدعفونی مستمر قرار می‌گیرد.



وی گفت: در راستای پیشگیری و مقابله با شیوع کرونا ویروس عملیات محلول پاشی و ضدعفونی معابر شهری از جمله خیابان‌های پرستار، شریعتی، فردوسی، ملت، سعدی، ولی عصر، ۱۲ محرم، حافظ و میدان امامزادگان دوخاتون در شهرکرد به صورت شبانه توسط اکیپ‌های آتش نشانی و خدمات شهری شهرداری اجرایی شد.

ضد عفونی مراکز ورزشی و سالن‌های ورزشی در چهارمحال و بختیاری به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته است.

سالن‌های ورزشی و مراکز ورزشی چهارمحال و بختیاری در حال ضدعفونی هستند

مدیر کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: سالن‌های ورزشی و مراکز ورزشی در سطح استان در حال ضدعفونی هستند.

حمید کریمی افزود: تاکنون شش جلسه هماهنگی برای بسیج امکانات، منابع و اقدامات در خصوص کاهش شیوع این بیماری در استان داشته‌ایم.

کریمی تعطیلی ۴۵۰ باشگاه ورزشی این استان را اولین قدم در این مسیر برشمرد و افزود: درباره سلامت جامعه بسیار حساس هستیم و بر اساس هشدار‌های مربوطه با متخلفان برخورد خواهیم کرد.



مدیر کل ورزش و جوانان تعطیلی تمامی اماکن ورزشی، استخرها، فعالیت‌های ورزشی، دوره‌های آموزشی و تجمعات تشکل‌های مردم نهاد را از اقدامات صورت گرفته برشمرد و بیان کرد: با تأمین اعتبار و توزیع اقلام بهداشتی، مرحله کرونا زدایی و ضدعفونی کردن اماکن ورزشی در سطح استان در حال انجام است.

آموزش و پرورش ورود جدی برای مقابله با ویروس کرونا در چهارمحال و بختیاری داشته است

مدارس چهارمحال و بختیاری نیز با تمهیدات اندیشیده شده پاکسازی و ضدعفونی شدند و هم اکنون گندزدایی و ضد عفونی مدارس سراسر استان در حال انجام است.

مدیر کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری نیز در این زمینه به خبرنگار مهر اظهار داشت: مدارس چهارمحال و بختیاری در حال ضدعفونی هستند.

فرحناز قائدامینی بیان کرد: آموزش و پرورش ورود جدی برای مقابله با ویروس کرونا در سطح استان داشته است.

وی با اشاره به تأمین اعتبار برای ضدعفونی مدارس، اظهار کرد: دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال به حساب ادارات مناطق برای ضدعفونی و پاکسازی مدارس واریز شده است.
منبع: مهر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: