* هراس دلواپسان از رفت و آمد اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان
پ
کد خبر : ۱۴۲۱۲
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۹ -16 December 2019
اصلاح‌طلبان همواره بر گفتگو برای رفع چالش‌ها و اختلافات و رسیدن به مشترکات درمسیر خواست مردم بهره می‌برند.
اصلاح‌طلبان همواره بر گفتگو برای رفع چالش‌ها و اختلافات و رسیدن به مشترکات درمسیر خواست مردم بهره می‌برند. آن‌ها دراین راستا با مسئولان گفتگو‌هایی دارند که از جمله آن‌ها دیدار با اعضای شورای نگهبان دراین مقطع است چرا که انتخابات مجلس یازدهم دراسفند برگزار می‌شود و اصلاح‌طلبان معتقدند برای برگزاری پرشور انتخابات نیازمند حضور کاندیدا‌هایی از همه گروه‌هاست.
 
به گزارش «آزادي» برخی از افراد آشنا به اهداف اصلاح‌طلبان پس از دیدار چند اصلاح‌طلب با سخنگوی شورای نگهبان مدعی رایزنی آن‌ها برای تایید صلاحیت کاندیداهایشان شدند، اما دیروز مجید انصاری این گمانه را باطل کرد. ۲۲ آذر بود که «هادی طحان نظیف» عضو حقوقدان شورای نگهبان در یادداشت اینستاگرامی از دیدار محمدرضا عارف، مجید انصاری و صادق خرازی در روز‌های اخیر با اعضای حقوقدان شورای نگهبان خبر داد. یک روز بعد هم سخنگوی شورای نگهبان در تشریح علت نشست‌های این شورا با برخی چهر‌ه‌های سیاسی، گفت: طبعیتا ما در شورای نگهبان باید پاسخگو باشیم و افراد و نمایندگان احزاب و گروه‌ها، از گذشته با شورای نگهبان رفت و‌آمد‌هایی داشته‌اند.
 
عباسعلی کدخدایی افزود: احزاب و گروه‌های سیاسی سؤالات و مطالبی را دارند و برای اینکه ما بتوانیم از نحوه کارمان توضیح دهیم، تشریف می‌آورند، ما هم از حضور افراد استقبال می‌کنیم و در هر بخشی از کارمان حاضریم که توضیحات لازم را، هم به داوطلبان و هم نمایندگان احزاب و گروه‌ها ارائه دهیم.

برای سفارش تایید صلاحیت‌ها نرفتم

مجید انصاری درباره جزئیات جلسه با شورای نگهبان به خبرآنلاین گفت: آقای کدخدایی درخواست کرده بودند که جلسه‌ای با اعضای شورای نگهبان داشته باشیم، من هم جمع‌بندی‌های خودم را که طی یک مدت طولانی از جمله زمان حضورم به عنوان معاون پارلمانی رئیس‌جمهور، درباره آسیب‌شناسی مجلس و مشکلاتی که درباره مجلس وجود دارد، می‌خواستم ارائه کنم که بعضی از این موارد می‌توانست در روند بررسی و تایید صلاحیت‌ها موثر باشد.
 
عضو مجمع روحانیون مبارز اظهارکرد: گزارش من یک گزارش تفصیلی بود که شامل اشکالات به وجود آمده در ادوار مختلف مجلس و کاهش اثرگذاری قوه مقننه و نمایندگان مجلس است که در آن به بررسی علل و عوامل آن پرداخته‌ام و دسته‌بندی‌هایی داشته‌ام و یک بخشی از آن مربوط به شورای نگهبان است. او درباره نتیجه جلسه با شورای نگهبان گفت: من می‌خواستم این موارد را در جلسه با شورای نگهبان مطرح کنم، اما روزی که برای جلسه به شورای نگهبان رفته بودم، همان روز سامانه ثبت دارایی مسئولان در شورا مستقر شده بود و اعضای شورای نگهبان مشغول مراحل ثبت دارایی‌های خودشان بودند و به تدریج به جلسه آمدند و جلسه به طور کامل شکل نگرفت، لذا فرصت نشد من در این باره صحبت کنم و درباره موضوعات دیگری بحث کردیم. وی افزود: موضوع مدنظر من به جلسه دیگری موکول شد و قرار شد که اعضای شورای نگهبان یک وقتی بگذارند که من بروم و مسائل را توضیح بدهم. انصاری درباره اینکه آیا قرار است این جلسات ادامه‌دار باشد، خاطرنشان کرد: جلساتی که در کار نیست. آن جلسه‌ای که من رفته بودم به طور کامل تشکیل نشد و من می‌خواستم که همه اعضای شورا در جلسه حضور داشته باشند و، چون به تدریج آمدند ما مباحث دیگری را مطرح کردیم.
 
این چهره سیاسی اصلاح‌طلب درباره طرح موضوع ردصلاحیت‌ها با شورای نگهبان هم گفت: اصلا درباره ردصلاحیت‌ها بحثی نشد و در آینده هم اصلا قرار نیست من درباره تایید صلاحیت‌ها یا ردصلاحیت‌های افراد بحث کنم و می‌خواهم درباره شیوه کار مباحثی را مطرح کنم و قرار نیست درباره اصلاح‌طلبان بحث کنم.
 
وی با بیان اینکه موضوع بحث او کلی است و قرار نیست مصداقی باشد، افزود: بحث من از اول هم کلی بود و من درخواست کرده بودم که با شورای نگهبان جلسه‌ای بگذاریم و درباره شیوه کار و روند‌های رسیدگی و مسائلی که می‌تواند به بهبود وضع مجلس کمک کند، صحبت کنیم نه موضوع ردصلاحیت‌ها. انصاری درباره استقبال شورای نگهبان از نظراتش هم گفت: دوستان شورای نگهبان که استقبال کردند و دلیلش همین بود که برای طرح این موضوعات وقت تعیین کردند، اما متاسفانه در آن جلسه وقت نبود و ان‌شاءا... در جلسه بعدی به این موضوع خواهیم پرداخت. وی افزود: من چند سال پیش هم که معاون پارلمانی دولت یازدهم بودم، بخشی از این مطالب را در جلسه با آیت‌ا... جنتی مفصل مطرح کردم و این مطالب هم در همان راستاست.

واهمه از رفت وآمداصلاح‌طلبان

طبیعی است دلواپسان چندان از این رفت و آمد اصلاح‌طلبان به شورای نگهبان خوشحال نباشند بنابراین مسیر تخریب را پیش گرفتند. تسنیم نوشت: این دیدار‌ها و رایزنی‌ها دقیقا بعد از آن بود که برخی چهره‌های تندروی جریان اصلاحات از رایزنی شخصیت‌های سیاسی با شورای نگهبان گلایه‌مند بودند. علی شکوری‌راد دبیرکل حزب اتحاد ملت در روز ثبت‌نام در انتخابات مجلس، با حمله به نظارت استصوابی گفته بود «رایزنی با شورای نگهبان معنایی ندارد. شورای نگهبان برخی افراد را ناگزیر کرده که بروند با این شورا لابی کنند، بنده به سیاسیون توصیه می‌کنم به‌سراغ این شورا نروند.»
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: