* لزوم مصرف کود نیترات برای مقابله با سرمازدگی کلزا
پ
کد خبر : ۱۱۸۰۶
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ -22 September 2019
معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی گفت: مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا با کود نیترات با پایه ازت برای فصول پاییز و بهار کارساز است و باید در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش«آزادی»، «عباس کشاورز» در نشست برنامه ابلاغی توسعه کشت کلزا که به منظور بررسی پیشرفت فیزیکی تولید برگزار شد، افزود: برای مدیریت و کاهش آسیب‌ها در مزارع باید در عرصه حضور داشته باشیم و دستورالعمل‌ها را اجرایی کنیم.

وی اظهارداشت: برای بررسی مشکلات و مبارزه با آفات از جمله سِنَک باید ستادی در تهران با مسئولیت سازمان حفظ نباتات با همکاری موسسه گیاه‌پزشکی و تعیین نیرو‌های معین مناطق تشکیل شود و حداکثر تا دهم آبان دستورالعمل فنی از سوی سازمان حفظ نباتات تهیه و به استان‌ها ابلاغ شود.

کشاورز با تاکید بر اجرای دستورالعمل ارسال شده در زمینه مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا در استان‌ها اظهار داشت: مبارزه با سرمازدگی در گیاه کلزا چه در پاییز و چه در بهار با کود نیترات پایه ازت، کارساز است و باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، دوره‌های آموزشی لازم برای کارشناسان پهنه و حفظ نباتات در استان‌ها باید برگزار شود.

معاون امور زراعت وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه ستاد تغذیه کلزا با مسئولیت موسسه آب و خاک تشکیل شود گفت: نیاز‌های غذایی گیاه در تمام مراحل رشد باید مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: کلزا گیاه مدیریت پذیر است و به خاطر حساسیت بالایی که دارد بیش از هر محصولی در کشور به مراقبت نیاز دارد، بنابراین تمام مشکلات این گیاه پیش از آن که منجر به خسارت شود، باید حل و فصل شود، همچنین موضوع بیمه کشاورزان و محصولات آن‌ها باید با جدیت بیشتری پیگیری شود.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: