* شمارش معکوس برای تعیین تکلیف خانم رئیس جمهور
کد خبر : ۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲ -20 April 2016
چنانچه قانونگذاران سنای برزیل در جلسه 17 مه (28 اردیبهشت) با استیضاح دیلما روسف موافقت کنند، معاون وی تا پایان 180 روز طول دادگاه، به عنوان رئیس‌جمهوری موقت فعالیت می‌کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، مجلس سفلی در کنگره برزیل یکشنبه به آغاز استیضاح دیلما روسف، رئیس‌جمهوری برزیل رای مثبت داد و بدین ترتیب پرونده وی به سنای کنگره می‌رود تا آنها درباره دادگاهی شدن رئیس‌جمهور تصمیم بگیرند.

چنانچه رای سنا هم مثبت باشد، میشل تمر، معاون رئیس‌جمهوری برزیل به عنوان رئیس‌جمهوری موقت تعیین می‌شود و اگر روسف مجبور به کناره‌گیری از قدرت شود، تمر تا پایان دوره وی در این سمت می‌ماند.

روسف به نقض قوانین مالی و حساب‌سازی برای پنهان‌ کردن کسری بودجه برزیل متهم است. اولین رئیس‌جمهوری زن برزیل با رد تمامی این اتهامات، این اقدامات را به کودتا تشبیه کرده است.

سنای برزیل سه‌شنبه آتی (هفتم اردیبهشت) کمیته ویژه‌ای را منصوب می‌کند تا شواهد موجود علیه دیلما روسف را بررسی کند و پس از آن تعیین کنند که آیا روند استیضاح باید علیه روسف اجرا شود یا خیر. پس از آن کل قانونگذاران سنا 48 ساعت فرصت دارند تا درباره پیشنهاد این کمیته پیش از آغاز رای‌گیری رایزنی کنند.

براساس جدول زمانی سناتورها، ضرب‌الاجل نهایی برای رای‌گیری درخصوص عزل موقت روسف از سمت ریاست جمهوری برزیل در هفدهم مه انجام شود و پس از آن وی دادگاهی می‌شود.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: