* هیچ مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است
پ
کد خبر : ۹۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵ -08 August 2019
رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: از شروع طرح تنفس جنگل در سراسر کشور هیچ گونه مجوزی برای قطع درختان جنگلی صادر نشده است.
به گزارش «آزادی» ، فریبرز غیبی در بازدید از نهالستان‌های زنجان، گفت: بر اساس دستورالعملی که از سوی سازمان جهاد کشاورزی صادر شده، افرادی که در مستثنیات خود درختانی از نوع گونه جنگلی دارند برای قطع آن درخت باید از منابع طبیعی و آبخیزداری استان خود مجوز قطع دریافت کنند.

وی افزود: در روز‌های اخیر تصاویری مبنی بر قطع درختان جنگل‌های ارسباران در فضا‌های مجازی منتشر شده است که با بررسی‌های چند روزه سازمان جنگل‌ها و سازمان جهاد کشاورزی مشخص شد طرح اصلاح باغات در این جنگل‌ها انجام می‌شود.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور ادامه داد: در طرح اصلاح باغات درختانی که در معرض آسیب هستند سرشاخه بری می‌شوند.

غیبی در ادامه خاطر نشان کرد: تا پایان امسال طرح بوم سازگان ایرانی در منطقه ایران تورانی اجرا می‌شود.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور گفت: برای دیگر مناطق جنگلی مثل ارسباران، خلیج فارس – عمانی، نیز برنامه‌های مختلفی در نظر گرفته شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به ایجاد نوار سبز در جنوب کشور اشاره کرد.

غیبی اظهار داشت: امسال ۷۱ میلیارد تومان از محل صندوق توسعه ملی برای توسعه جنگل‌های خارج از شمال مصوب شده است.

وی یادآورشد: با مشارکت مردمی و وزارت نفت به زودی در سطح ۶۰۰ هزار هکتار از نوار ساحلی جنوب کشور طرح توسعه جنگل اجرا خواهد شد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور دیم، دام مازاد و سوخت را سه عامل اصلی از بین رفتن جنگل‌های کشور برشمرد و گفت: هر چه قدر چرخ‌ها و زنجیره‌های غذایی در اکوسیستم جنگلی بیشتر باشد تنوع زیستی و پایداری اکوسیستم هم افزایش می‌یابد.

غیبی تهیه و تحویل تنور‌های گازی و آبگرمکن‌های خورشیدی به روستاییانی که امکان دسترسی به سوخت ندارند را از اقدامات مهم سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور عنوان کرد و گفت: این طرح هر ساله در راستای جلوگیری از قطع بی رویه درختان توسط جوامع محلی که برای تهیه سوخت اقدام به سرشاخه بری می‌کنند در کشور اجرا می‌شود.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، مجوز ، قطع ، درختان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: