* ترامپ عامل افزایش خشونت علیه مهاجران است
پ
کد خبر : ۹۵۶۲
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵ -05 August 2019
روزنامه "تایمز" گزارش داد که در پی افزایش خشونت‌های مسلحانه در برخی ایالت‌های آمریکا و به رغم محکوم شدن این حملات توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری این کشور، منتقدان لفاظی‌ها و سیاست‌های نژادپرستانه وی در قبال مهاجران را از دلایل اصلی گسترش این حملات می‌دانند.
به گزارش «آزادی»، پس از وقوع دو حمله مسلحانه در ۲۴ ساعت در دو ایالت آمریکا که مجموعا ۲۹ کشته و ده‌ها زخمی برجا گذاشت، رئیس جمهوری آمریکا ضمن محکوم کردن این حملات اعلام کرد که "نفرت جایی در این کشور ندارد"، اما همچنان عوامل روانی را دلیل اصلی بروز این حملات عنوان کرد.

حمله مسلحانه شهر "ال پاسو" تگزاس ۲۰ کشته و ۲۶ زخمی بر جا گذاشت و حمله دیگری که در منطقه "دایتون" ایالت "اوهایو" رخ داد نیز منجر به کشته شدن ۹ تن و زخمی شدن ۲۷ تن دیگر شد که مهاجم اوهایو پس از آغاز این حمله هدف گلوله نیرو‌های پلیس قرار گرفت و کشته شد.

انتشار بیانیه‌ای در فضای مجازی توسط عامل حمله تگزاس که در حال حاضر توسط پلیس دستگیر شده است، از انگیزه‌های نژاد پرستانه وی در قبال مهاجران لاتین تبار حکایت دارد. وی در این بیانیه همچنین از حمله ماه مارس به دو مسجد در نیوزلند که ۵۱ کشته بر جا گذاشت، حمایت کرده است.

انگیزه مهاجم اوهایو نیز هنوز مشخص نیست، اما گفته می‌شود دلیل این حمله مرگبار نیز انگیزه‌های نژادپرستانه داشته است.

ترامپ در واکنش به این حملات در توئیتر خود نوشت، "این حملات تنها نشانه بزدلی مهاجمان است"، اما منتقدان وی از جمله برخی نمایندگان دمکرات مجلس آمریکا، عادت تمسخر و ابراز انزجار ترامپ در مورد مهاجران و تشویق به برتری سفید پوستان را عامل نفرت پراکنی و دلیل اصلی افزایش خشونت‌های مسلحانه عنوان می‌کنند.

این نمایندگان می‌گویند که " لفاظی نژاد پرستانه ترامپ نه تنها با چنین اتفاقاتی مقابله نمی‌کند، بلکه این خشونت‌ها را نیز افزایش می‌دهد".

در همین راستا سناتور "کوری بوکر" از نامزدان حزب دمکرات برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، ترامپ را مسئول این حملات می‌داند، چرا که به گسترش ترس، نفرت و تعصب در جامعه آمریکا دامن زده است.

"برنی سندرز" از دیگر رقبای ترامپ در انتخابات آمریکا در توئیتر خود خطاب به وی نوشت: به لفاظی‌های نژادپرستانه و ضد مهاجرتی خود که تنها باعث افزایش نفرت می‌شود، پایان بده؛ گفتار تو باعث جسارت پیدا کردن افراط گرایان می‌شود.

ترامپ از زمان انتصاب به ریاست جمهوری آمریکا بار‌ها به دلیل سخنان نژاد پرستانه اش مورد انتقاد قرار گرفته است؛ وی سال گذشته در جلسه‌ای با حضور نمایندگان جمهوری‏خواه و دمکرات کنگره ضمن اشاره به مهاجرانی که از هائیتی، السالوادور و بعضی از کشور‌های آفریقایی به آمریکا مهاجرت کرده اند، گفت: چرا این مردم را از کشور‌هایی که چاه توالت هستند، به اینجا راه می‌دهیم. رئیس جمهوری آمریکا در ادامه سخنان خود گفت، ترجیح می‌دهد مهاجرانی از کشور‌هایی مانند نروژ به آمریکا عزیمت کنند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، ترامپ ، خشونت ، مهاجران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: