* «تحصیل فرزندان مسئولان کشور در خارج»؛ قانونی یا غیرقانونی؟
پ
کد خبر : ۹۵۲۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۷ -04 August 2019
سخنگوی دولت درباره طرح معاون حقوقی قوه قضاییه درباره «عدم تحصیل فرزندان مسئولان کشور در خارج» گفت: البته معاون قوه قضاییه دیدگاه شخصی خود را اعلام کرده اند، اما اگر هر طرحی به قانون تبدیل شود قابلیت اجرا خواهد داشت و ما نیز خود را بر اجرای آن موظف می‌دانیم و تبعیت خواهیم کرد.
به گزارش «آزادی» ، علی ربیعی با تاکید بر مبارزه و جلوگیری از استفاده از رانت افزود: هر کسی از یک فرصت برای تحصیل در خارج از کشور و یا در بورس‌های داخل کشور به صورت رانت استفاده کرده باشد مذموم است

او گفت: اگر فرزند یکی از مسئولان امکان و فرصت پیدا کند که به خارج از کشور برود و بورس بگیرد و تحصیل کند؛ اگر هر کسی که می‌شناسد و مطلع است اسامی را اعلام کند، قابلیت پیگرد دارد.

سخنگوی دولت گفت: گونه‌های مختلف رانت را تجربه کردیم رانت بورسیه‌های تحصیلی از سنت‌هایی نادرستی بود که وجود داشت بورس‌های تحصیلی که دانشجویان چند ترم در خارج از کشور ثبت نام می‌کردند و پس از آن به داخل انتقال پیدا می‌کردند که هیچ کدام آن‌ها درست و زیبنده نیست.
وی افزود: تحصیل فرزندان مسئولان با استفاده از رانت مذموم است که باید همین الان هم برخورد شود؛ از جنبه امنیتی این موضوع می‌تواند برای هر کسی در هر جایی اتفاق بیافتد.

سخنگوی دولت عنوان کرد: این طرح از طرف معاون قوه قضاییه، چون به شکل رسمی اعلام نشده است و من از دیدگاه وی کاملا مطلع نیستم باید طرح به صورت رسمی بیان و ارسال شود تا بر اساس جزییات بتوانیم نظر بدهیم.
برچسب ها: آزادی ، تحصیل ، خارج کشور
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: