* از بازگشت «زمان» تا بازداشت «زمانی»
پ
کد خبر : ۹۳۵۸
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۰ -02 August 2019
بعد از هفده سال به حسین زمان اجازه برگزاری کنسرت داده شد. در همین حال، حامدزمانی به دلیل کشف «وافور» در فرودگاه بازداشت شد.

غلامرضاهاشمی فرد|تحریریه آزادی: بعد از هفده سال به حسین زمان اجازه برگزاری کنسرت داده شد. در همین حال، حامدزمانی به دلیل کشف «وافور» در فرودگاه بازداشت شد.

سخنگوی پلیس ایران کتک و شوکر زدن به حامد زمانی، خواننده‌ای که در برخی رسانه‌ها از او با عنوان «هنرمند ارزشی» یاد می‌شود، را تکذیب کرده و گفته است: «برخورد با آقای زمانی به این دلیل بوده که یکی از همراهان او اقلام ممنوعه به همراه داشت». زمانی تلویحا همراه داشتن «وافور» توسط یکی از همراهانش را پذیرفته است.

حسین زمان خواننده دیگر کشورمان، بعد از هفده سال ممنوع الکاری، پنج شنبه گذشته توانست در برج میلاد، کنسرت برگزار کند.

دلیل ممنوع الفعالیتی او، حمایت از معترضان به نتایج انتخابات هشتادوهشت عنوان شد. نهاد‌های حامی «زمانی»، «زمان» و دیگر معترضان به نتیجه این انتخابات بحث برانگیز را «فتنه گر» می‌نامند.

«آزادی» برای بررسی حواشی پیرامون این دو خواننده که هر کدام به واسطه طرفدارانی که دارند، بحث‌هایی هم بوجود آوردند، با بهمن بابازاده، فعال رسانه‌ای در حوزه موسیقی، گفتگویی داشته که در ادامه می‌خوانید.

گهی پشت به زین و گهی زین به پشت

بابازاده با اشاره به اینکه حامدزمانی تلویحا تایید کرده وافور همراه داشته، ولی به دنبال داغتر کردن فضای رسانه هاست، گفت: «نوع شخصیت زمانی طوری است که همیشه با تشدید فضای ابهام سعی می‌کند فضای رسانه‌ای را به نفع خودش داغتر کند. این شوآف (خودنمایی) همیشه یک چیز کاملا بدیهی است درباره او. سعی می‌کند با جواب‌های نامفهومش، ولع بیشتری ایجاد کند که در صدر اخبار باشد».

این فعال رسانه‌ای درباره فراهم شدن فرصت اجرای کنسرت حسین زمان پس از هفده سال، به نقل قولی از او اشاره کرد و گفت: «نکاتی که زمان در مورد رفع ممنوع الکاری اش گفته این است که شخصا با علی ترابی، مدیرکل پیشین دفترموسیقی وزارت ارشاد، به طور مفصل صحبت کرده، بنابراین به نظر می‌رسد این گشایش از سمت ارشاد صورت گرفته است».

«زمانی» در دوره‌ای بلندگوی جناح تندرو بود و الان احتمالا تاریخ مصرفش تمام شده

بابازاده که همواره پیگیر مسائل حوزه موسیقی بوده، می‌گوید: «زمان و زمانی از دو جناح فکری متفاوت هستند. در دوره‌ای حاکمیت در تلاش بود در مقابله با جریان موسیقی پاپ عاشقانه، خواننده‌ها و هنرمندانی به جامعه معرفی کند که به لحاط فکری به او نزدیک باشند. زمانی دقیقا آن فرد بود.»
او افزود: «زمانی نماینده یک جناح فکری خیلی تندرو بود که در دوره‌ای، بلندگوی آن جریان فکری شد. همکاری‌های زیادی هم داشتند. ولی در حال حاضر، شاید تاریخ مصرفش تمام شده است و احتمالا نهاد‌های حامی او، به این نتیجه رسیدند که دیگر دوره اش تمام شده و باید روی گزینه‌های جدیدتری سرمایه گذاری کنند».

بابازده، در مقابل، دیدگاه‌های حسین زمان را اینگونه تشریح کرد: «زمان به وضوح مواضع هنری و سیاسی متفاوتی دارد. او به دلیل ایستادگی بر روی عقایدش در طول همه‌ی این سال‌ها و اینکه هیچگاه از حرفش کوتاه نیامد. هفده سال هم کار نکرد تا نهایتا کنسرتی با این شکوه و عظمت برگزار کرد».

بابازاده در پایان، ابراز امیدواری کرد از طریق مراجع رسمی به زودی فیلم‌هایی از ماجرای فرودگاه منتشر شود تا با کنار رفتن ابهامات، ابعاد مختلف این اتفاق برای همه روشن شود.
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
فرهاد نظری
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۱
کنسرت حسین زمان توی برج میلاد عالی بود
مریم شفیعی
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۵۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۲
تازیخ مصرف زمانی تموم شده
بهنام
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۰۲ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۴
فکرکنم قضیه جدی تر از وافور بوده که با شوکر زدنش
سامان
Iran, Islamic Republic of
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۶
به نظر من حامد از وقتی شروع کرد به خوندن ترانه های عاشقانه، منتظر بودن یه جا حالشو بگیرن تا اینکه فرصتش پیش اومد. وگرنه بافورشم می تونستن ندید بگیرن. کسی هم نمی فهمید
پاسخ ها
ستار
Iran, Islamic Republic of
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۸/۰۵/۱۷
حالا چرا همه بند کردید به بافور این بنده خدا؟ بابا داشته می رفته کرمان. می فهمید؟ کرمان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: