* فروش نخستین محموله‌ی بنزین ستاره خلیج فارس
پ
کد خبر : ۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۵ -31 July 2019
مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس از فروش نخستین محموله‌ی بنزین ستاره از طریق بورس به بازار‌های جهانی خبر داد.
به گزارش «آزادی»  محمدعلی دادور در دیدار با مدیرعامل بورس انرژی ایران در پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران متولی عرضه‌ی نخستین محموله‌ی بنزین ستاره خلیج فارس در رینگ بین الملل است.

وی اظهار کرد: با صادرات بنزین به کشور‌های همسایه، افق‌های صادراتی بیشتری گشوده می‌شود که ارزآوری گسترده‌ای برای کشور در پی خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیج فارس درباره فواید عرضه‌ی محصولات در بورس افزود: با این روند هم شرکت‌ها از بازگشت سرمایه‌شان مطمئن می‌شوند و هم مشتریان تایید صلاحیت شده وزارت صنعت، معدن و تجارت می‌توانند با سهولت خرید کنند که شفافیت داد و ستد را نیز بیشتر خواهد کرد.

دادور خاطرنشان کرد: پیش‌تر فرآورده گاز مایع، نفتا، انواع حلال‌ها و برش‌های سنگین و سبک را در بورس عرضه می‌کردیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیح فارس، بورس را سبب ایجاد رقابت سالم و بهبود شرایط اقتصادی کشور خواند و عنوان کرد: امیدوارم تا پایان سال طرح «افزایش ظرفیت و رفع گلوگاه‌های سه فاز» پالایشگاه که به ارتقا ظرفیت می‌انجامد، به صورت کامل اجرایی شود.

دادور افزود: با این ارتقاء ظرفیت این آمادگی را داریم تا در صورت موافقت سهام داران، سهام پالایشگاه ستاره خلیج فارس را در بورس اوراق بهادار نیز عرضه کنیم.

مدیرعامل شرکت نفت ستاره خلیح فارس در پایان گفت: با رسیدن خوراک دریافتی ستاره خلیج فارس به مرز ۴۸۰ هزار بشکه در روز امکان واگذاری سهام این پالایشگاه به سهام‌داران خرد فراهم می‌شود.
 
 بنا بر اعلام بورس انرژی ایران حجم این محموله صادراتی بنزین ده هزار تن (معادل سیزده میلیون و پانصد هزار لیتر) و ارزش آن پنج میلیون و هشتصد و ده هزار دلار است.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، فروش ، محموله ، بنزینی
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: