* سرقت اطلاعات مشتریان بانکی در آمریکا
پ
کد خبر : ۹۳۲۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱ -31 July 2019
بانک آمریکایی کپیتال‌وان اعلام کرده که اطلاعات مربوط به کارت اعتباری و بانکی بالغ بر ۱۰۰ میلیون نفر از مشتریان این بانک به سرقت رفته است.
به گزارش «آزادی»  بانک کپیتال وان (Capital One) که پنجمین ارائه دهنده کارت‌های اعتباری در ایالات متحده آمریکا به شمار می‌رود، ساعاتی پیش با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که هکر‌ها و مجرمان سایبری توانسته‌اند به اطلاعات مربوط به ۱۰۶ میلیون نفر از مشتریان این بانک نفوذ و دسترسی پیدا کنند و داده‌های ارزشمند شخصی و بانکی آن‌ها را به سرقت ببرند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده در cnn، هکر‌ها و مجرمان سایبری موفق شدند به اطلاعات ۱۰۰ میلیون مشتری آمریکایی و حدود ۶ میلیون تبعه کانادایی که در بانک مربوطه حساب و کارت اعتباری داشته‌اند، نفوذ و دسترسی پیدا کنند.

این اطلاعات بیشتر مربوط به مشتریان و کاربرانی بوده که درخواست صدور کارت‌های اعتباری بانک کپیتال‌وان را داده بودند و یا به نوعی به ثبت و درج اطلاعات شخصی هویتی و بانکی خود در این بانک اقدام کرده بودند.

از جمله اطلاعات مسروقه در این سرقت اطلاعاتی می‌توان به نام، نام خانوادگی، آدرس پستی، کد پستی، آدرس ایمیل، میزان درآمد و تاریخ تولد اشاره کرد.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: