* هک شدن اطلاعات بانکی ۱۰۰ میلیون نفر
پ
کد خبر : ۹۲۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ -30 July 2019
اطلاعات مالی ۱۰۰ میلیون نفر از مشتریان بانک کپیتال وان در آمریکا که ۶ میلیون از آن‌ها کانادایی هستند توسط یک هکر که در حال حاضر تحت تعقیب است هک شد.
به گزارش «آزادی» ، مظنون، تامپسون مهندس نرم افزار ۳۳ ساله اهل سیاتل است که در روز دوشنبه گذشته به دفتر دادستانی آمریکا احضار شد.

طبق شکایتی که در دادگاه منطقه سیاتل ثبت شده است تامپسون اطلاعات مربوط به هک خود را منتشر کرده است و کاربری از روی این اطلاعات متوجه اشتباهی که رخ داده شده و به کپیتال وان اطلاع داده.

مقامات قضایی توانستند با استفاده از اطلاعاتی که خود او با نام کاربری خودش منتشر کرده بود او را پیدا کرده و دستگیر کنند و کپیتال وان در این مورد می‌گوید تا ۱۹ ماه جولای متوجه این موضوع نشده بوده است.

پیش بینی می‌شود که این اتفاق خسارتی ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون دلاری به بانک کپیتال وان زده باشد.



هکر نتوانست به شماره هکارت‌های اعتباری کاربران دسترسی پیدا کند، ولی حدود ۱۴۰،۰۰۰ شماره تأمین اجتماعی و ۸۰،۰۰۰ شماره حساب بانکی مرتبط به خطر افتاد و توانست به شماره تلفن کاربران دسترسی پیدا کند و نزدیک یک میلیون حساب بیمه و رمز و حساب‌های بانکی کاربران کانادایی هک شد.

این شرکت اعلامم کرد که ۷۰۰ میلیون دلار در جهت نقض سیستمی که باعث افشا اطلاعات نزدیک به ۱۴۷ میلیون نفر شده است پرداخت خواهد کرد به طوری که نه تنها اطلاعات ۱۰۰ میلیون نفر هک شده است بلکه اطلاعات ۴۷ میلیون کاربر مرتط=بط با آن‌ها نیز در معرض خطر قرار گرفته است.
برچسب ها: آزادی ، هک شدن ، اطلاعات ، بانک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: