* الفاظ نژاد پرستانه به ضرر کمپین انتخاباتی ترامپ
پ
کد خبر : ۹۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵ -27 July 2019
اظهارات نژادپرستانه رئیس‌جمهوری آمریکا ممکن است به قیمت از دست دادن آرای اقلیت‌ها و به ضرر کمپین انتخاباتی او تمام شود.
به گزارش «آزادی» ، به نقل از خبرگزاری آناتولی، چنانچه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا با برگه "نژاد" برای ریاست دوباره بر کاخ سفید پا به میدان گذاشته، تا بلکه به میزان آرای سفیدپوستان بیفزاید و رای‌دهندگان دمدمی‌مزاج جمهوری‌خواه را تحریک کند، در این هدف موفق عمل کرده است.

اما تحلیلگران سیاسی نسبت به این استراتژی پرخطر هشدار می‌دهند. این سیاست ممکن است علیه خود او شود و فرصت‌های پیروزی دوباره و کسب یک دوره چهار ساله دیگر را از او بگیرد و این در صورتی است که رای‌دهندگان اقلیت و بخش میانی جامعه که هنوز نتوانسته‌اند نامزد جذابی در میان دموکرات‌ها پیدا کنند، از او رویگردان شوند.

سخنان ترامپ اخیرا تندتر و افراطی‌تر شده است؛ او چهار تن از زنان دموکرات کنگره را که همگی جزو اقلیت‌ها به شمار می‌رود، هدف حملاتش قرار داد. او همچنین از شعار‌های بیگانه‌هراسی حامیانش در کمپین کارولینای شمالی علیه ایلهان عمر تقدیر کرد. او همچنین انتقاد‌های سیاسی را غیر میهن‌پرستانه دانست و گفت: آن زنان دموکرات اگر از ایالات متحده راضی نیستند، بروند!

رهبری آمریکا با چنین اقداماتی نشان می‌دهد که ایالات متحده کشور آن‌ها نیست. اما اپوزیسیون آمریکا به ترامپ یادآوری کرد که سه تن از آن چهار زن دموکرات متولد آمریکا هستند و عمر هم جزو پناهجویان مسلمان با اصلیت سومالیایی است که از ۱۷ سالگی شهروند شده است.

به‌رغم پاسخ این زنان عضو کنگره و حزبشان، ترامپ به حملاتش خصوصا در رسانه اجتماعی ادامه می‌دهد. او در توییتر "جوخه" را یک "گروه بسیار نژادپرستانه از مشکل‌آفرینان" توصیف کرد که "جوان، بی‌تجربه و نه چندان باهوش" هستند و حزب "دموکرات را به بی‌راهه" می‌کشند.
منبع: ایسنا
خبرهای مرتبط
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: