* اروپا و ژست استقلال از آمریکا
پ
کد خبر : ۸۸۵۱
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷ -21 July 2019
دبیرکل جبهه ایران اسلامی گفت: اروپا علی رغم گرفتن ژست استقلال از آمریکا، عملا در نقش مکمل سیاست‌های ترامپ وارد بازی کارشکنی و برهم زدن توافق برجام شد.
به گزارش «آزادی» محمدحسین عظیمی، دبیرکل جبهه ایران اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس در واکنش به سیاست‌های ضد ایرانی رئیس دولت آمریکا و همراهی اروپا با ترامپ علیه ملت ایران گفت: زمان کلید حل بسیاری از مسائل است؛ همانطور که پیش‌تر اشاره شده بود، ساز و کار مالی ادعایی اتحادیه اروپا (اینستکس) تنها با سه هدف عمده وقت کشی برای تاثیرگذاری تحریم‌های آمریکا، کانالیزه کردن تبادلات و معاملات تجاری ـ. مالی ایران در سطح نفت در برابر غذا و دارو، و کشف شبکه خرید و فروش ایران طراحی و به ایران به عنوان یک امتیاز عرضه شد.

وی افزود: اروپا علی رغم گرفتن ژست استقلال از آمریکا، عملا در نقش مکمل سیاست‌های ترامپ وارد بازی کارشکنی و برهم زدن توافق برجام شد.

عظیمی با برشمردن عقبه تاسف بار سیاست‌های ضد ایرانیِ رژیم آمریکا افزود: تقابل تمدنی غرب با شرق، اکنون در دو کانون اصلی و ایدوئولوژیک، یعنی انقلاب اسلامی ایران، و ایالات متحده آمریکایِ لیبرال خلاصه و صف بندی شده؛ اما آنچه اکنون مورد توجه بسیاری قرار گرفته و به تعبیری، مشعل امید و الگوی مقاومت در سطح جهان شده، عبور انقلاب اسلامی از مرز چهل سالگی، و کامل کردن دوره اول تکامل، آن هم در سخت‌ترین اتمسفر فشار و تهدید است.

وی افزود: آمریکا با همه توانمندی‌های کم نظیر خود در حوزه اقتصاد، نظامی گری، سیاست و امنیت، و عمق نفوذ استراتژیک در سطح حکومت‌های جهان، نتوانست انقلاب اسلامی را با چالش جدی مواجه کند و با همه فشار‌های صورت گرفته، ایران اکنون قطعا از همه چهل سال گذشته با ثبات تر، امن تر، مستحکم‌تر و نسبت به حفظ چارچوب‌ها و اهداف خود با انگیزه‌تر است.

این تحلیل گر سیاسی و بین الملل فروکش کردن سطح تهدیدات نظامی و عملیات روانی دشمن علیه کشور را خروجی مقاومت فعال، و در پیش گرفتن تهدید در برابر تهدید عنوان کرد و گفت: آمریکا از همان ابتدای انقلاب اسلامی کمر به نابودی این نهضت بست و با کودتا، تحریم، تهدید، بر افروختن آتش جنگ خارجی و همراه کردن جبهه بین المللی در حمایت از صدام، همه آنچه داشت را به صحنه آورد تا انقلاب ایران حتی به دهه اول خود نرسد، اما هرگز موفق نشد.

وی ادامه داد: ما حتی شاهد بودیم در سال پایانی جنگ، آمریکا مستقیما وارد صحنه نبرد نظامی در دفاع از رژیم بعث عراق شد، و تا سرنگون کردن هواپیمای مسافربری ما به پیش رفت، که البته دست انتقام خداوند تنها چندماه بعد ماجرای مشابه لاکربی را رقم زد. اما اکنون آیا ایران سال ۶۸ با ایران سال ۹۸ اصلا قابل مقایسه است؟! ایران سال ۹۸، ایرانی است که پیشرفته‌ترین پهپاد نظامی-جاسوسی آمریکا را سرنگون می‌کند، و متحدانش، با پهپاد، عربستان را به سطوح آورده، یا رژیم صهیونیستی را تنها با راکت به مسلخ تحقیر و آتش بس می‌کشانند.

عظیمی با اشاره به اتخاذ سیاست گام به گام، برای خروج از برجام آن را یک اقدام کاملا حکیمانه، استراتژیک و تاریخی قلمداد کرده و اضافه کرد: صبر یکساله ایران در برابر کارشکنی و عهد شکنی آمریکا و اروپا، قطعا در تاریخ به عنوان مدال افتخارِ ایران، و لکه ننگ برای اعضای مذاکره کننده در آن سوی میز باقی خواهد ماند، اما آنچه حائز اهمیت است اینکه ایران با داشتن توانمندیِ علمی در حوزه نانوتکنولوژی، لیزر، هسته و علم پلاسما، اکنون می‌تواند با فراغ بال، از ظرفیت عظیمِ دانشمندان خود برای حل مسائل و مشکلات کشور به نحو احسنت استفاده کند، و احدی نخواهد توانست به این مساله ایراد بگیرد، چراکه راه حل دیپلماسی و مذاکره با آمریکا و طرف‌های دیگر برای دومین بار تجربه و به شکست انجامید.

وی تصریح کرد: قاعدتا آمریکا می‌داند کشوری که به تکنولوژی‌های تِک پلاسما در سطوح مختلف دست یافته باشد، تا چه اندازه از قدرت بازدارندگی برخوردار است و در صورت ارتکاب هرگونه اشتباه از طرف دشمن، با چه قدرتی می‌تواند پاسخ کوبنده و پشیمان کننده به متجاوز بدهد. البته این مسلم است که بنابر فتوای مقام معظم رهبری، ما در حوزه علوم و تکنولوژی‌های با کاربرد دوگانه، خط قرمز عدم حرکت به سمت تسلیحات کشتار جمعی را حفظ کرده و بنابر منطق انسانی-اسلامی از این دانش‌ها تنها در جهت خدمت به بشریت استفاده می‌کنیم.

دبیرکل جبهه ایران اسلامی در پایان با اشاره به منشور گام دوم انقلاب از سوی رهبر معظم انقلاب افزود: تمرکز بر روی جوانان، استفاده از ظرفیت بی بدیل نیروی انسانی نخبه و دلسوز انقلاب، قطعا باید سرلوحه فهرست کارویژه مسئولان باشد و قطعا در صورت مراجعه به متن ملت، می‌توان از ظرفیت‌های خدادادی استفاده حداکثری داشت و با موفقیت حصار فشار و تهدید را به فرصت پیشرفت و خودسازی کشور مبدل کرد.
منبع: فارس
برچسب ها: آزادی ، اروپا ، استقلال ، آمریکا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: