* شهادت جوان شیعه عربستانی به ضرب گلوله ماموران آل سعود
پ
کد خبر : ۸۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶ -15 July 2019
"ماجد عبدالله آل آدم" جوان شیعه اهل «قطیف» عربستان در جریان یورش نیرو‌های امنیتی سعودی به شهرک "الجش" در قطیف به شهادت رسید.
به گزارش «آزادی» ، ۱۲ تیرماه سال جاری نیرو‌های امنیتی آل سعود با خودرو‌های زرهی و سلاح‌های سنگین به شهرک "الجش" یورش برده و به سمت ساختمان‌های مسکونی تیراندازی کردند.
به گفته شاهدان، در این تیراندازی ماجد عبدالله آل آدم مجروح شد و چند روز بعد بر اثر جراحت‌های ناشی از اصابت گلوله به شهادت رسید.
 
در پی این یورش، مأموران آل سعود «إبراهیم عیسی آل إسماعیل» از فعالان مذهبی منطقه را نیز دستگیر کردند؛ هنوز پس از گذشت بیش از ده روز اطلاعی از چرایی یا محل بازداشت وی در دست نیست.
 
منطقه شیعه‌نشین «الشرقیه» عربستان که با وجود ذخایر عظیم نفت، در محرومیت به سر می‌برد، از سال ۲۰۱۱ شاهد اعتراض مردم عربستان جهت برآورده شدن مطالبات آنان برای اصلاحات سیاسی و اجتماعی است.
 
از آن سال تاکنون جنبشی در مناطق شیعه نشین عربستان سعودی شکل گرفته که خواهان اصلاحات در ساختار نظام عربستان و توقف تبعیض مذهبی است؛ نیرو‌های امنیتی دولت سعودی از ابتدا اعتراضات این جنبش مسالمت آمیز را به شدت سرکوب کردند.
این برای دومین بار در شش ماه گذشته است که شهرک الجش در قطیف مورد حمله ماموران سعودی قرار می‌گیرد.
 
۱۸ دی ماه سال گذشته نیز مأموران سعودی با یورش به دو منطقه «الجش» و «الحمام» پنج شهروند شیعه عربستانی را به شهادت رساندند.
بیش از ۲۰ درصد جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند؛ آن‌ها اکثراً در شرق این کشور ساکن هستند.
 
در طول چند سال اخیر و به ویژه از زمان به قدرت رسیدن "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی و با توجه به گسترش کینه توزی‌های مذهبی از سوی سعودی‌ها در سطح منطقه، شیعیان شرق عربستان، تهدید بیشتری را از جانب حکومت آل سعود احساس می‌کنند و حاکمیت هم بی پروا به سرکوب آن‌ها ادامه می‌دهد.
 
منطقه "العوامیه" در استان قطیف "زادگاه شیخ باقر النمر" نیز در سال‌های گذشته با محاصره همه جانبه نیرو‌های امنیتی آل سعود تخریب شد و شمار زیادی از اهالی شیعه منطقه به شهادت رسیدند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، شیعه ، جوان ، قتل ، عربستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: