* دید دولت به فرهنگ عمیق تر شده است
پ
کد خبر : ۸۲۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۱ -03 July 2019
نویسنده و کارگردان کرد زبان تئاتر گفت: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد هستیم که نگاه دولت به فرهنگ تغییر کرده و همین امر باعث می‌شود کنگره‌ای مانند کنگره مشاهیر کرد برگزار شود.
به گزارش «آزادی» ، قطب الدین صادقی صبح امروز در حاشیه افتتاح پارک مشاهیر که از سلسله برنامه‌های کنگره بین المللی مشاهیر کرد است، اظهار داشت: این کنگره توانسته قدم بزرگی در راستای نشان دادن اینکه تعریف دولت از فرهنگ تغییر کرده به ویژه برای کسانی مانند ما که دور از مرکز کشور هستیم، بردارد.

وی افزود: باید اعتراف کرد و به گوش مسئولان رساند که هنرمندانی از دیگر قوم‌ها دور از تهران زندگی می‌کنند که کار‌ها و ایده‌های بزرگی در سر دارند و با این ارتباط می‌توان در انتقال اطلاعات به دولت مرکزی موثر باشد و زمینه ساز یک تفاهم بزرگ باشد.

این نویسنده و کارگران تئاتر ادامه داد: در کنار این ارتباطات ملت و مردم ما نیز باید به این باور برسند که در کنار آنان چه بزرگانی زندگی می‌کرده و هنوز هم زندگی می‌کنند تا به یک خود باوری و اعتماد به نفس بالا برسند که آنان نیز می‌توانند در این راه قدم بگذارند.

صادقی یادآور شد: این دو مولفه باعث می‌شود ما بتوانیم در یک شرایط برابر فعالیت‌های فرهنگی و هنری را در کشور انجام دهیم و با اعتماد به نفس بیشتری با دولت در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی صحبت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: شخصیت‌هایی که امروز در این پارک سردیس آن‌ها رونمایی شد و همچنین سردیس شخصیت‌هایی که قرار است پس از پایان کنگره رونمایی شود می‌تواند در انتقال فرهنگ‌ها و شناساندن مشاهیر و نخبگان کرد تاثیر بسزایی داشته باشد.

نویسنده و کارگردان کرد زبان تئاتر گفت: این افراد می‌توانند در جامعه به الگویی سمبلیک تبدیل شوند برای کسانی که این مشاهیر را تا امروز نمی‌شناختند، چرا که به تنهایی کسی نمی‌تواند تمام این گنج‌ها را بشناسد و باید کسانی دیگر این افراد را به خوبی معرفی کنند.

صادقی اظهار داشت: البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که جای خوشحالی دارد که در این دوره با حمایت‌های استاندار مردمی کردستان گام بلندی برای معرفی مشاهیر کرد برداشته شد و شرایط سخت فرهنگی که در این منطقه حاکم بود، کمی نرم‌تر شده و در نهایت منجر به برگزاری این کنگره می‌شود.

وی با بیان اینکه به عنوان یک هنرمند خوشحالم که در دوره آقای بهمن مرادنیا تا این اندازه برای مفاخر و مشاهیر کرد ارزش قائل شده اند به طوری که هنرمندی مانند مظهر خالقی پس از ۴۰ سال و مهمانی از باشور و باکور به سنندج قدم می‌گذارند و نشان از یک اتفاق بزرگ فرهنگی دارد.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، دولت ، دیدگاه ، فرهنگ
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: