* انفجار در کابل/زخمی شدن ۵۰ دانش آموز
پ
کد خبر : ۸۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳ -01 July 2019
به گفته سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افغانستان، در انفجار صبح امروز کابل، ۵۰ دانش‌آموز زخمی شدند.
به گزارش «آزادی» ، وزارت آموزش و پرورش افغانستان از زخمی شدن ۵۰ دانش آموز در انفجار امروز صبح کابل خبر داد.

صبح امروز انفجار شدیدی در کابل رخ داد که بر اثر آن بیش از ۱۰۰ تن کشته و زخمی شدند. آمار‌های ضد ونقیضی از میزان تلفات این انفجار از سوی مسئولان محلی و مقامات رسمی افغانستان اعلام شده است.

این انفجار حوالی ساعت ۰۸:۵۵ صبح امروز در ناحیه دوم شهر کابل واقع در پل محمود خان کابل و مقابل ساختمان وزارت دفاع افغانستان و نزدیکی فدراسیون فوتبال این کشور به‌وقوع پیوست.

همزمان با این انفجار آتش‌سوزی نیز در محل رخ داد که در همان دقایق اولیه ماشین‌های آمبولانس به منطقه اعزام شدند. به گفته شاهدان عینی در همان آغازین لحظات، بیش از ۲۰ زخمی به بیمارستان منتقل شدند.

دقایقی پس از وقوع انفجار الجزیره به نقل از یک منبع آگاه در وزرات کشور افغانستان از کشته شدن ۱۰ تن و زخمی شدن ۳۵ نفر در این انفجار خبر داد.

فدراسیون فوتبال افغانستان نیز اعلام کرد که در انفجار صبح امروز که در نزدیکی فدراسیون فوتبال رخ داده، به کارمندان و بازیکنان آسیب جدی نرسیده و همگی از محل انفجار خارج شدند و تعدادی نیز بر اثر شکستن شیشه‌ها زخم‌های سطحی برداشته‌اند.

مسئولان وزارت بهداشت افغانستان از انتقال ۹۳ زخمی به بیمارستان خبر داده‌اند. «وحیدالله مایار» سخنگوی این وزارت در حساب توئیتری خود نوشت که در انفجار امروز ۱ تن کشته و ۶۵ تن زخمی شدند که در میان زخمی‌ها ۹ کودک نیز دیده شده است.

در میان تصاویر مربوط به این انفجار، تصویر کودکان و دانش‌آموزان بسیار متوجه قرار گرفته است. در همان لحظات ابتدایی انفجار، مسئولان محلی از انتقال ۲۰ زخمی به بیمارستان خبر دادند که در میان آن‌ها چندین دانش‌آموز نیز وجود داشت.

«نوریه نزهت» سخنگوی وزارت آموزش و پرورش افغانستان گفت که ۵۰ دانش‌آموز در این انفجار زخمی شدند.
برچسب ها: آزادی ، انفجار ، افغانستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: