* جلوگیری از تفکر غرب گرایانه راه حل مشکلات مسلمین است
پ
کد خبر : ۷۹۹۱
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۴ -28 June 2019
امام جمعه دماوند گفت: ممانعت از حاکمیت تفکر غرب گرایانه کلید حل مشکلات مسلمین جهان است.
به گزارش «آزادی» ، حجت الاسلام کاظم فتاح دماوندی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان دماوند ضمن سفارش خود و دیگر نمازگزاران به تقوای الهی طی سخنانی اظهار داشت: فردا ۲۵ شوال سالروز شهادت امام صادق است و سبک زندگی امام صادق الگوی زندگی همه انسان‌ها می‌باشد.

وی با اشاره به اینکه انسان با تقوا از خداوند اطاعت می‌کند و نافرمانی و معصیت نمی‌کند گفت: انسان با تقوا به یاد او است و فراموش نمیکند و شکرگذار خداوند است.

فتاح دماوندی در ادامه با اشاره به هفتم تیر و آغاز هفته حقوق بشر آمریکایی افزود: برخی کشور‌های عربی منطقه در خون بیگناهان با آمریکا شریک هستند عربستان و امارات به میزبانی بحرین در طرح معامله قرن برای صهیونیست‌ها خوش رقصی می‌کردند، اما با روشنفکری‌های ایران هیچکدام از گروه‌های فلسطینی در نشست آن‌ها شرکت نکردند، چون ایران الگوی مقاومت در جهان شده است نشست.

امام جمعه دماوند بیان داشت: معامله قرن در واقع معامله صلح اقتصادی یا پول در برابر زمین است معامله قرن رمز عملیات گسترده آمریکا و اسرائیل در غرب آسیا برای اجرای توطئه‌های اشغالگران و جرقه عملیات اشغال در جهان اسلام است و به فلسطین محدود نخواهد شد چرا که آمریکا با وعده‌های اقتصادی در صدد نابودی رویای مردم فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل است.

خطیب جمعه دماوند با اشاره به اینکه افرادی که به وسیله پلیس آمریکا کشته شده‌اند یا مظنون به ایجاد خشونت و نقض قوانین ترافیکی بوده‌اند و یا هیچ خطایی مرتکب نشده اند گفت: تبعیض علیه اقلیت‌های مذهبی مخصوصاً مسلمانان در آمریکا آشکار است آمریکایی‌ها بار‌ها به‌طور مستقیم به اشغال نظامی کشور‌ها پرداخته یا آن‌ها را تهدید به مداخله نظامی کرده است و در یمن هر دو ساعت ۱۱ مادر و شش نوزاد یمنی جان خود را از دست می‌دهند.

وی افزود: بزرگترین پشتیبان عربستان در جنگ با یمن آمریکا است و دو سوم از تسلیحات مورد استفاده عربستان در جنگ با یمن از سوی آمریکا برای متجاوزان ارسال شده است.

خطیب جمعه دماوند با بیان اینکه ریشه بسیاری از جنایات علیه بشریت از جمله جنایاتی که در ایران قبل و بعد از انقلاب اتفاق افتاده دولت ایالات متحده آمریکا است گفت: گروهک‌های تروریستی و منافقین همواره توسط آن‌ها حمایت شده اند برخی جنایات را مستقیماً خودشان انجام داده‌اند کسانی که دیروز در هیروشیما و ناکازاکی و امروز در یمن و افغانستان و عراق و سوریه و فلسطین مردم بی گناه را می‌کشند مدعی حقوق بشر هستند و از این طریق خود را در تجاوز به کشور‌ها و ملت‌ها ذی‌حق می‌شمرند.

فتاح دماوندی بیان داشت: آمریکایی‌ها که بانی بیشتر این ترور‌ها و کودتا‌ها و تولیدکننده مهلک‌ترین سلاح‌ها هستند مدعی رهبری مبارزه جهانی با تروریسم می‌باشند طبق طرح معامله قرن ۶ میلیون آواره فلسطینی برای همیشه حق بازگشت به کشور خود را از دست خواهند داد لذا در برابر این کشور زیاد خواه متکبر و زورگو چگونه باید رفتار کرد، لذا ایران و همه کشور‌های اسلامی باید در سیاست‌های خارجی بر سه اصل عزت حکمت و مصلحت تکیه کنند ممانعت از حاکمیت تفکر غرب گرایانه و راهگشا و کلید حل مشکلات مسلمین جهان است چرا که جهان با استفاده از ظرفیت‌های داخلی می‌توانند به موفقیت‌های خود برسند.

امام جمعه دماوند با اشاره به هفته قوه قضاییه و دیدار رئیس و مسئولان و جمعی از قضات و کارکنان قوه قضائیه با رهبر معظم انقلاب عنوان داشت: در این دیدار رهبر عزیز انقلاب بر تحول در این قوه در چارچوب اصول اسلام و قرآن و قانون اساسی تاکید کردند که به معنای استفاده از شیوه‌های کارآمد و موثر‌تر و رفع اشکالات گذشته است ایشان در مبارزه سختگیرانه با فساد در داخل و خارج از قوه تاکید داشتند.

وی پیشگیری از وقوع جرم را تقاضای مردم از دستگاه قضایی دانست و افزود: همان طور که در مسائل پزشکی پیگیری بر درمان مقدم است در مسائل قضایی هم پیشگیری از وقوع جرم مقدم بر مجازات‌ها است مردم از دادگستری توقع دارند با مجرمین سابقه دار شدیدترین برخورد را داشته باشند برخورد با قاچاقچیان مواد مخدر انجام شود مردم از سرقت‌ها گله دارند و باید در این مورد اقدام اساسی صورت گیرد تبعید دزدان سابقه دار و مجازات شدید آن‌ها مورد انتظار مردم است.
برچسب ها: آزادی ، اسلام ، تفکر ، غرب
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: