* اعتماد مردم به اصولگراها بخاطر حمایت از احمدی‌نژاد صدمه دید
پ
کد خبر : ۷۹۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۶ -28 June 2019
دبیرکل حزب سبز گفت: اعتماد مردم به جریان اصولگرایی به علت حمایت این جریان از احمدی‌نژاد صدمه دیده و می‌بایست این اعتماد باسازی شود.
به گزراش  «آزادی»  حسین کنعانی مقدم کنشگر سیاسی اصولگرا و دبیرکل حزب سبز گفت: مجلس آینده ضمن کارآمدی باید مقاومت و ایستادگی جزء شعارهای اصلی‌اش باشد و همچنین بحث سازش و تسلیم باید از سیستم قانون‌گذاری و قوه اجرایی ما کنار گذاشته بشود.

گزیده سخنان وی را در ادامه بخوانید:

{در پاسخ به سوالی درباره چگونگی آرایش اصول‌گرایان در انتخابات مجلس} : بحث‌هایی را داشته‌ایم که گروه‌ها، احزاب و تشکل‌هایی که با یکدیگر همگرایی دارند ابتدا دور هم جمع شوند و سعی کنند که مواضعشان را مشترک کنند و اگر توانستند به سمت یک ائتلاف پیش بروند چون اعتقادمان این است که بدون ائتلاف سیاسی، ائتلاف انتخاباتی شکننده و غیرقابل اعتماد است.

 بعد هم باید متناسب با این ائتلاف ساز و کار انتخاباتی، سازمان رای، شورای رهبری و ساختار اجرایی و همچنین نقشه راهی که برای این کار در نظر گرفته شده است مطرح شود و پیش برده شود.

 جامعه روحانیت بیشتر کار ستادی انجام می‌دهند.

 یک شورای وحدتی هم هست که جلساتشان تشکیل می‌شود و ما هم در جبهه ایستادگی جلسات متعددی را در این خصوص داریم و مشغول این هستیم که مواضع مشترکی را برای انتخابات با آنها اتخاد کنیم.

 بناست که آنها مثل «جمنا» ذیل یک چتر قرار بگیرند اما ساز و کار آن را هنوز مشخص نکردند. اگر شورای وحدت بیشتر این جنبه را داشته باشد که «همه باهم» باشند، ممکن است که وحدت شکل بگیرد اما اگر «همه با من» باشد شکل نخواهد گرفت.
 
 درست است که گفتمان انقلابی یک گفتمان ارزشی و بسیار مهمی است اما اگر این گفتمان نتواند مطالبات مردم را پاسخگو باشد، قطعا باز به حاشیه خواهد رفت و نمی‌تواند رای اکثریت را برای تعیین سرنوشت در مجلس به دست بیاورد.

 من اعتقاد دارم که مجلس آینده اکثریت و اقلیت ندارد بلکه آرا بین اصول‌گرایان، اصلاح‌طلبان تقسیم و معتدلین مستقلین می‌شود و باید منتظر باشیم و ببینیم که در مجلس آینده فراکسیون‌های مشترکی به صورت ائتلافی شکل می‌گیرد یا نه.

 چون انتخابات مجلس یک سال قبل از انتخابات ریاست جمهوری آینده قرار دارد ممکن است تحت تاثیر سرلیستی کسانی قرار بگیرد که در موقعیت انتخابات ریاست جمهوری هستند.

 باید مقداری درب‌های سیاسی را باز کرد و با طرح مطالبات مردم در زمینه‌های مختلف کاری کرد که اعتماد از دست رفته مردم نسبت به جریان اصول‌گرایی دوباره احیا شود؛ ما این بازسازی اعتماد را مجددا شکل می‌دهیم.

 مجلسی باید شکل بگیرد که بتواند در عین کار آمدی برنامه‌هایی که از طرف جناح‌های سیاسی مطرح می‌شود را در قانون‌گذاری اثر بدهد.

اصول‌گرا، اصولگرا است و این تغییر نمی‌کند. اگر ائتلاف سیاسی شکل می‌گیرد در هر زمانی متناسب با شرایط خاص خودش عنوان لیست ائتلاف تغییر می‌کند. بنابراین اصول‌گرایی همان اصول‌گرایی است و هیچ تغییری در آن ایجاد نشده و همان مبانی به قوت خودش باقی است.

راه خسته‌کردن بوروکراسی دیوانه‌کننده ناکارآمد، ورود جوانان آتش‌به‌اختیار به صحنه است

مهرداد بذرپاش، عضو هیئت رئیسه مجلس نهم و معاون رئیس جمهور سابق در مراسم سالروز ترور نافرجام حضرت آیت الله خامنه‌ای در مسجد ابوذر، گفت: جوانان و عموم مردم مانند تجربه هایی که در زلزله و سیل به دست آمد، منتظر دستور از جای خاصی نباشند؛ آتش به اختیار وارد صحنه شوند. راه خسته کردن بوروکراسی دیوانه کننده که ناکارآمدی را در بسیاری از بخش ها به وجود آورده، همین است.

اهم سخنان بذرپاش را به نقل از فارس در ادامه بخوانید:

 حضرت آقا برجسته ترین و وفادارترین شاگردان و مریدان امام بوده و هستند. پس شناخت ایشان در آینه اوصافی که امام درباره آقا به کار برده‌اند، بسیار شیرین و موثر است. در میان انبوه تعابیر و اوصاف امام درباره ایشان، شاید این تعبیر یکی از دلنشین‌ترین و آرامش‌بخش‌ترین تعابیر باشد؛ آنجایی که آقا را «نعمت خدا» معرفی کردند.

 اگر امام منادی عدالت بود، امروز رساترین فریاد عدالت خواهی و رسیدگی به امور محرومان ومستضعفان از گلوی اقا شنیده می شود.

 امام حی عزیزمان هم با همان ابهت و اقتدار، پای مردمسالاری دینی ملت ایران می ایستد و در هر شرایطی از آن دفاع می کند و در برابر برخی سوءرفتارها با قدرت بیان می کند که انتخابات در این کشور نباید حتی برای یک روز هم به تعویق بیافتد.

 امام می فرمود امید من به شما جوانان است و امید داشت مقدرات کشور با دست جوانان به پیش برود، آقا نیز فرزندان جوان خود را صاحبان گام دوم انقلاب معرفی کرده و تمامی هزینه ها را به جان می خرند تا راه برای ورود جوانان جهت به دست گرفتن مسئولیت ها باز شود.

 آقا نیز رجزخوانی های توخالی آمریکا و بوش و اوباما و ترامپ را به دیوار می کوبد و در برابر مکتب لیبرالیسم غربی، رهبری اسلام ناب را با قدرت برعهده می گیرد و از فروپاشی یک رژیم جعلی در کمتر از 23 سال دیگر خبر می دهد و همزمان، بیشترین دغدغه را برای آزادی ملت فلسطین و دفاع از مقاومت در سوریه و لبنان و عراق از خود نشان می دهد.

 این روزها و در سالگرد آن ترور ناموفق، رئیس یک دولت حامی تروریسم، از تحریم امام‌مان سخن گفته و در اثنای مشکلات تلخ اقتصادی، بساط نشاط و شادی را برای جامعه‌ی ما رقم زده است!

 حالا آن روزها را با نامه اخیر رئیس جمهور آمریکا که توسط نخست وزیر ژاپن به ایران آورده شد و سرنوشت آن نامه در دیدار با رهبری، مقایسه کنید. آیا به دشمن حق نمی دهید عصبانی باشد؟

 جوانان و عموم مردم مانند تجربه هایی که در زلزله و سیل به دست آمد، منتظر دستور از جای خاصی نباشند؛ آتش به اختیار وارد صحنه شوند. راه خسته کردن بوروکراسی دیوانه کننده که ناکارآمدی را در بسیاری از بخش ها به وجود آورده، همین است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: