* مدیران باید جاذبه ایجاد کنند
پ
کد خبر : ۷۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۶ -27 June 2019
دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گفت: پول به هر کجا که جاذبه باشد می‌رود و این هنر مدیران ملی نیست که پول بدهند بلکه مدیران استانی باید جاذبه‌ای ایجاد کنند که پول به آن سمت برود.
به گزارش «ازادی» ، سید حمید پورمحمدی ظهر امروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه و ستاد اقتصاد مقاومتی استان همدان با اشاره به اینکه اکنون در شرایط خاصی هستیم و سخت‌ترین تحریم‌های ممکن علیه کشور در حال اجراست اظهار کرد: کشور در مقطع بسیار حساسی قرار دارد و باید این امتحان سخت تاریخی را باید پشت سر بگذارد.

وی ادامه داد: وقتی از یک امتحان سخت صحبت می‌کنیم باید سعی کنیم سربلند بیرون بیایم و این امثال ما مدیران هستیم که باید از این امتحان سربلند خارج شویم.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در ادامه در رابطه با هزینه‌های کشور با تاکید بر اینکه هزینه‌های جاری به شدت کاهش پیدا می‌کند افزود: امسال از جنس سفر رفتن، ساختمان‌سازی و ... نیست، این مسائل باید جمع شود و دستگاه‌های دولتی باید خود را با متوسط مردم منطبق کنند.

وی با اشاره به اینکه نحوه اداره کشور متفاوت خواهد شد بیان کرد: چند موضوع مهم در دستور کار قرار دارد و تولید اشتغال جزو اولویت‌ها خواهد بود، معیشت مردم و عدالت جزو موضوع آن خواهد بود و وابستگی کشور به نفت قطع خواهد شد.

پور محمدی با اشاره به اینکه کشور در این شرایط قدرت انعطاف عقلایی و قدرت ایستادگی در مواضع و پایداری دارد تا تحریم‌ها روی آن اثر نداشته باشد ادامه داد: باید هزینه‌های کشور را کم کنیم.

وی با بیان اینکه همدان اولین پایتخت دولت متشکل در ایران بوده است و در دنیا هیچ کجا در دوران باستان ۵۰۰ سال پایتخت نبوده است افزود: سپهر استان همدان ستاره‌های پرفروغی دارد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی باید منابع محدود را صرف بهترین موقعیت‌ها کنیم ادامه داد: اینکه بدانیم منابع ملی محدود را در کجا هزینه کنیم باعث گره‌گشایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نخستین موضوع مهم، بحث گردشگری است ادامه داد: در مورد گردشگری تاریخی و تمدنی حرفی برای گفتن نیست چراکه همدان در این زمینه توانمند است و فقط باید زمینه برای آن فراهم شود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه در حوزه گردشگری طبیعی ۱۳ سراب استان همدان ظرفیتی برداشت گردشگری است افزود: صنایع دستی هم ظرفیتی برای توسعه گردشگری است.

وی با تاکید بر اینکه سازمان برنامه بودجه باید مبلغ باشد و در زمینه زیرساخت‌های گردشگری اهتمام کنیم افزود: در رابطه با مسیر گردشگری تاریک‌دره به شهرستان تویسرکان باید بازدید انجام و نتیجه اعلام شود چراکه در این محور موضوع گردشگری مطرح است نه جاده آن.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه موضوع مهم دیگر در استان همدان موزه است افزود: موزه غرب ظرفیت نگهداری ۲۳ هزار قطعه را دارد و امسال این موزه باید به جایی برسد.

وی با اشاره به داشتن آثار تاریخی عجیب در تپه هگمتانه ادامه داد: نباید این تپه رها شود چراکه اگر آثار تاریخی به موزه نرود و کددار نشود چیزی از تمدن ما باقی نمی‌ماند.

پورمحمدی در ادامه به شهر جهانی لالجین اشاره کرد و با بیان اینکه ساختار لالجین از بعد گردشگری و صنایع دستی مهم است و برای این مهم تخصیص حداکثری برنامه‌ریزی شود افزود: همچنین برای شهر ملی منبت و مبل هم فکری کنید و تسهیلات جدی در نظر بگیرید چراکه در تبصره ۱۸ برای تسهیلات ارزان قیمت دست ما باز است.

وی به پروژه بیمارستان اکباتان اشاره کرد و با بیان اینکه رقم اعتباری ساخت آن کم است افزود: انجام کار تبصره ۱۷ سرعت داده شود.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با اشاره به ساخت بیمارستان جامع سرطان با ۲۶ هزار متر مربع مساحت افزود: پیگیری‌ها برای به نتیجه رساندن هرچه سریع‌تر این پروژه انجام شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان همدان ۱.۲ وسعت کشور را داراست، اما ۴.۵ هزار تن تولید کشاورزی در استان همدان انجام می‌شود بیان کرد: امنیت غذایی و کشاورزی مهم است و در صورت نبود آب از بین می‌رود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه موضوع آب کشاورزی و آب شرب بسیار مهم است افزود: آبرسانی به همدان از سد تالوار مقداری مشکل وجود دارد چراکه تالوار منبع پایداری نیست.

وی در ادامه به موضوع راه‌ها اشاره کرد و با بیان اینکه با توجه به ظرفیت تاریخی همدان مرکز آمد و شد و داد و ستد‌ها بوده است افزود: همدان ۱.۲ درصد مساحت کشور را دارد، اما سه درصد فعالیت‌های راه و ترابری کشور را دارد.

دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه قطاری به نام بودجه دولتی سوار بودیم که این قطار آرام آرام باید مسیر خود را تغییر دهد و باید مسیر را عوض کنیم.

وی با اشاره به اینکه پول جریان سیال و پایه است افزود: پول به هر کجا که جاذبه باشد می‌رود و این هنر مدیران ملی نیست که پول بدهند بلکه مدیران استانی باید جاذبه‌ای ایجاد کنند که پول به آن سمت برود.

پورمحمدی با اشاره به اینکه صندوق توسعه ملی هیچ تقسیم بندی استانی ندارد و مدیران استانی با هنر خود می‌توانند همت کرده جوی منابع صندوق توسعه ملی را به سمت همدان باز کنند افزود: اگر از صندوق توسعه ملی اعتبار کمی وصول کردید هیچ هرجی به صندوق و دولت نیست بلکه مدیران استانی کوتاهی کردند.

وی با بیان اینکه غیر صندوق توسعه ملی قانونگذار ظرفیت بزرگی در اختیار ما قرار داده است بیان کرد: بسیاری از پروژه‌های که در این جلسه مطرح شد ظرفیت تبصره ۱۹ و مشارکت بخش خصوصی را دارد.
منبع: فارس
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: