* ابطحی: تخریب سلبریتی‌های در راستای کاهش کارآمدی آنان در انتخابات است/ سلبریتی‌ها طبیعتا نمی‌توانند به جریان‌های اصولگرا و افراطی کمک کنند
پ
کد خبر : ۷۹۴۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۷ -27 June 2019

افکار عمومی هنوز ماجرای کانادا دنیا آمدن فرزند رامبد جوان و حجاب نگار جواهرایان را رها نکرده بود، که ویدئو منتشر شده از سفر ستاره اسکندری خبر ساز شد. بعد از آن هم انتشار فیلمی از یک اظهار نظر قدیمی امیر جعفری. به این ترتیب روند تخریب سلبریتی‌ها سرعت گرفت و به نظر می‌رسد که ادامه آن تاثیراتی فراتر از حوزه هنر و سینما داشته باشد. هرچه باشد سال انتخابات است و گمان می‌رفت که چهره‌های معروف هنری و ورزشی مطابق ادوار گذشته با اظهارنظرها و مواضع خود بر نظرات سیاسی جامعه اثرگذار باشند. انتشار پشت سر هم ویدئوهایی که شاید موجب دلزدگی مردم نسبت به آنان ‌شود اما می‌تواند این قاعده را بهم بریزد. محمد علی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح طلب معتقد است که این رویه در راستای کاهش کارآمدی سلبریتی‌ها برای اثرگذاری گذاری بر انتخابات است و از سوی جریانی در پیش گرفته شده که اصولا مورد حمایت سلبریتی‌ها نیست.


ابطحی در گفت و گو با «آزادی» گفت: «ممکن است که سلبریتی‌ها یعنی هنرمندان و ورزشکاران به عنوان چهره سیاسی مطرح نباشند و خود شان هم خود را چهره سیاسی نمی‌دانند اما به عنوان یک فرد و شخص حق اظهار نظر دارند و نظر می‌دهند. جمع بندی نیز این است که دیدگاه های سلبرتی‌ها عملا نمی‌تواند به جناح های اصولگرا و افراطی نزدیک باشد و نمی‌تواند هم کمکی به آن ها کند. بنابراین شاهدیم که تلاش گسترده‌ای صورت می‌گیرد تا این مجموعه‌ها کارآمدی خود را از دست بدهند.»


رئیس دفتر رئیس جمهور در دولت اصلاحات رویکرد تخریب سلبریتی‌ها را با تخریب اصلاح طلبان از سوی جریان رقیب مقایسه کرد و گفت: « این مساله فقط در مورد سلبریتی‌ها پیش نیامده است. همچنان که در حوزه سیاست نیز همین طور است. شاهد بودیم، وقتی دیدند که نمی توانند مطرح باشند شعار «اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» را مطرح کردند تا بگویند اگر ما نیستیم، اصلاح طلبان هم نباشند. نتیجه هم این شد که جریانات افراطی خارج از کشور این خط را گرفته و پیگیری کردند».


وی با تاکید بر اینکه «حضور مجموعه سلبریتی‌ها در فعالیت‌های سیاسی به صورت طبیعی کار مفیدی نیست» گفت: « اما وقتی مجموعه‌های سلبریتی احساس می‌کنند که می‌تواند به روند اجتماعی جامعه کمک کنند تا افراطی‌گری سایه نیاندازد و فشار بیشتری بر حوزه هنر و فرهنگ وارد نشود، اظهار نظر می‌کنند و حق هم دارند که اظهار نظر کنند».


ابطحی موج تخریب سلبریتی‌ها را همانند موجی دانست که شعار « اصلاح طلب، اصولگرا دیگه تمومه ماجرا» می‌داد و گفت: « این یک امر مشترک بین جریانات افراطی داخل و اپوزیسیون افراطی خارج از کشور است. همچنان که در ماجرای خانم اسکندری این پیوند را به خوبی شاهد بودیم».


این فعال سیاسی اصلاح طلب در پاسخ به اینکه ادامه این رویکرد چه نتیجه‌ای خواهد داشت؟ گفت: « این‌ها موج‌های گذرا است، تاثیری ندارد. در گذشته هم تاثیر نداشته است. فقط اینکه نون و آبی برای جریانات اپوزیسیون می‌شود».


وی در مورد اثرگذاری این رویه بر انتخابات آتی نیز گفت: « به هرحال این هم از آفت‌های انتخابات و طبیعی است».

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: