* آذربایجان غربی خنک می‌شود
پ
کد خبر : ۷۹۲۳
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۹ -26 June 2019
رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با شمالی شدن جریان‌های جوی در منطقه، دمای هوای آذربایجان غربی از فردا /پنجشنبه/ بین سه تا چهار درجه خنک‌تر می‌شود.
به گزارش «آزادی» اردلان محمدپور روز چهارشنبه افزود: روند کاهشی دما از فردا آغاز شده و ریزش هوای خنک در آسمان آذربایجان غربی موجب کاهش دما بین سه تا چهار درجه نسبت به روز‌های قبل خواهد شد.

وی ادامه داد: برای ۲۴ ساعت آینده نیز نقشه‌های هواشناسی نشان دهنده عبور امواج ضعیف و کم دامنه در شمال استان که بعد از ظهر‌ها موجب افزایش ابر و در جنوب استان نیز تداوم امواج پایدار همراه با وزش باد است.

محمدپور اظهار داشت: در شبانه روز گذشته پلدشت با دمای ۳۹ درجه سانتی گراد بالای صفر، گرم‌ترین شهر و تکاب نیز با دمای ۱۲ درجه سانتی گراد بالای صفر، خنک‌ترین منطقه استان بودند.

وی اضافه کرد: در ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای ارومیه نیز بین ۱۶ و ۳۶ درجه سانتی گراد بالای صفر و دمای هوای مهاباد بین ۱۵ و ۳۵ درجه سانتیگراد بالای صفر در نوسان بود.

وی از شهروندان خواست با توجه به افزایش دمای هوا و احتمال افزایش مصرف آب و برق در این مدت از مصرف بی رویه حامل‌های انرژی خودداری کنند.

آذربایجان غربی از استان‌های شمال غربی کشور بوده که در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده و میانگین بارندگی سالانه در این استان در حدود ۳۴۰ میلی متر است.

آب و هوای آذربایجان غربی سرد و کوهستانی است؛ بارش‌ها در این استان از آبان ماه شروع می‌شود و تا اوایل خرداد هر سال ادامه می‌یابد.
منبع: ایرنا
برچسب ها: آزادی ، آب و هوا ، خنک
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: