* نیاز به حمایت از طرح های زودبازده کشاورزی داریم
پ
کد خبر : ۷۸۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۴ -25 June 2019
وزیر جهاد گفت:طرح‌های زودبازده مانند گلخانه‌های کوچک باید حمایت و همه امکانات مورد نیاز این طرح‌ها تامین شود.
به گزارش «آزادی» ، محمود حجتی در نشست تشکل‌های جهادی افزود: هفته گذشته در مهران شاهد بودم که ۲۵ هزار هکتار جنگل دست کاشت کُنار، تشکیل شده و امثال این فعالیت‌های مردمی در حوزه کشاورزی بسیار مهم اند و باید مورد حمایت قرار گیرند.

وی ادامه داد: طرح گلخانه‌های کوچک خانوادگی نیز از سال گذشته آغاز شده و این گلخانه‌ها با سرمایه‌های حداقلی بین ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان و در فضایی کم، قابل تأسیس هستند که هم می‌تواند مصرف خانواده را تأمین کند و هم با ارائه محصولات به بازار سودآوری خوبی برای گلخانه داران به همراه داشته باشند.

حجتی گفت: طرح اصلاح نژاد دام‌ها نیز در دست پیگیری است و در نتیجه این طرح، در آینده نه چندان دور دام‌های پربازده چندقلوزا در همه دامداری‌ها پرورش خواهند یافت.

وی با اشاره به لزوم گسترش فرهنگ جهادی افزود: هم خیرین، هم مردم و همچنین وزارت جهاد کشاورزی با همه امکاناتی که در اختیار دارند باید به کمک سرمایه گذاران بخش کشاورزی بشتابند.

حجتی اضافه کرد: صندوق‌های خرد باید به راحت‌ترین شکل ممکن نیاز‌های سرمایه گذاران خرد بخش کشاورزی را تأمین کنند و این کار باید با جدیت بیشتری دنبال شود.

وزیر جهاد کشاورزی تصریح کرد: در خصوص قنوات نیز که سال‌ها مورد بی مهری قرار گرفته اند باید تلاش بیشتری شود و امروز مسئولان وزارت نیرو نیز به این نکته رسیده اند که بهترین شیوه، استفاده از آب قنوات هستند که گروه‌های جهادی می‌توانند به توسعه این قنوات کمک کنند.
منبع: مهر
برچسب ها: آزادی ، کشاورزی ، اقتصاد ، حمایت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: