* آنکارا: به روی پناهجویان آتش نگشوده ایم
کد خبر : ۷۶۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۳ -17 April 2016
سخنگوی وزارت خارجه ترکیه خبر آتش گشودن این کشور به روی پناهجویان را تکذیب کرد.
باشگاه خبرنگاران:- تانجو بیلجیک - سخنگوی وزارت امور خارجۀ ترکیه ادعاها مبنی بر این‌ که نظامیان این کشور به روی پناهجویانی که از مناطق وقوع درگیری میان تروریست‌های داعش و شورشیان در شمال سوریه آتش‌‎ گشوده‌اند، کذب دانست.
سازمان دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورکِ امریکا روز جمعه (27 فروردین) مرزبانان ترکیه را متهم به تیراندازی به پناهجویانی کرد که در استان حلبِ سوریه خود را به مرزهای کشور ترکیه رسانده بودند.

گری سیمپسون، از محققان این سازمان گفت: «در حالی که غیرنظامیان از دست تروریست‌های داعش فرار می‌‎کنند، ترکیه به جای همدردی با گلوله‌های واقعی به آن‌ها واکنش نشان می‌دهد.»

سخنگوی وزارت خارجه ترکیه امروز اعلام کرد این اتهامات واقعیت ندارند و ترکیه در حال حاضر میزبان نزدیک به سه میلیون تن از مردم سوریه است که از کشور خود فرار کرده‎اند.

سازمان دیده‌بان حقوق بشر روز جمعه اعلام کرد دست‌کم 30 هزار غیرنظامی به دلیل درگیری میان تروریست‌های داعش و شورشیان در شمال سوریه از کشور فرار کرده‌اند و از ترکیه خواست مرزهای خود را به روی آن‌ها بگشاید.

وزارت خارجۀ ترکیه همچنین اعلام کرد هزاران سوری به دلیل «حملات داعش» آواره شده‌اند و سازمان‌های خیریۀ ترکیه در حال اجرای اقدامات ضروری برای کمک به سوری‌ها در هر دو سوی مرز است.

سوریه از سال 2011 (1389) صحنه ناآرامی‌های مرگبار است؛ براساس گزارش مرکز پژوهش‌های سیاسی سوریه که در تاریخ 22 بهمن 1394 منتشر شد، حدود 470 هزار نفر از مردم سوریه به صورت مستقیم و غیرمستقیم در جریان این ناآرامی‌ها کشته و بیش از 1.9 میلیون نفر زخمی شده‌اند.

در نا آرامی‌های پنج ساله سوریه میلیون‌ها نفر نیز در داخل و خارج از این کشور جنگ زده آواره شده‌اند.

برچسب ها: آنکارا ، پناهجو ، تروریست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: