* توافق‌نامه تامین‌اجتماعی میان ایران و ترکیه
کد خبر : ۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۹ -17 April 2016
در ادامه دیدارهای 2 جانبه مقامات عالیرتبه کشورمان در ترکیه، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همتای ترکیه‌ای خود ضمن انعقاد توافق نامه تامین اجتماعی با یکدیگر گفت‌وگو کردند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با همتایش ضمن تاکید بر گسترش همکاری‌ 2 جانبه در مورد تامین حقوق کارگران ایرانی و ترک که متقابلا برای کار و امرار معاش به کشورهای ایران و ترکیه سفر می‌کنند، مقرر شد تا توافق نامه‌های بیمه‌ای به منظور تضمین فعالیت‌ها و همکاری‌ها میان 2 کشور منعقد شود.
در این دیدار 2 طرف تاکید کردند، همبستگی میان کشورهای اسلامی زمینه ساز بسیاری از همکاری‌ها و تسهیل فعالیت‌های نیروی کار هر 2 کشور خواهد بود.
در ادامه این دیدار 2 طرف بر انعقاد توافق نامه تامین اجتماعی و تقویت امکان سرمایه گذاری، انتقال دانش بیمه و تسهیل اعزام نیروی کار و نیروی انسانی میان دو کشور و حفظ حقوق آنها در صورت بروز حوادث، سرمایه‌گذاری مشترک در بخش‌های مورد علاقه صنفی تجاری، خدمات توریسم بین شرکت‌های وابسته به صندوق بازنشستگی دو کشور به توافق رسیدند.
این اولین توافقنامه تامین اجتماعی در این سطح میان ایران و یک کشور خارجی در سه دهه گذشته است.

تامین حقوق متقابل کارگران ایرانی و ترکیه‌ای، گسترش همکاری‌ کشاورزی و توافقات جدید گمرکی از مهم‌ترین بخش‌های مذاکرات امروز اقتصادی ایران و ترکیه بود.

همچنین 2 طرف بر انعقاد توافق‌نامه تامین اجتماعی و تقویت امکان سرمایه‌گذاری، انتقال دانش بیمه و تسهیل اعزام نیروی کار و نیروی انسانی میان 2 کشور و حفظ حقوق آنها در صورت بروز حوادث، سرمایه گذاری مشترک در بخش های مورد علاقه صنفی تجاری، خدمات توریسم بین شرکت های وابسته به صندوق بازنشستگی دو کشور به توافق رسیدند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: