در چند روز گذشته گزارشی بر ضد یکی از قطعه سازان کشور در فضای رسانهای منتشر شد. در گزارش یادشده از دکتر حمید صمدی، رییس هیأت مدیره اورند پیشرو با نشانههای مشخص همچون مدیر برتر جهادی سال ۱۳۹۷ یاد شده و اتهام گرونگاگیری خطوط تولید ایران خودرو به او نسبت داده شده است.
به گزارش ایسنا، در این گزارش آورده شده که حمید صمدی به عمد خط تولید ایران خودرو را با ارسال نکردن قطعات سیستم سوخت رسانی در تاریخ ۱ خرداد به گروگان گرفته است.
۱. این اتهامات در حالیست که بر اساس آمار موجود در شرکت ساپکو (تامین کننده قطعات ایران خودرو)، شرکت اورند پیشرو در تاریخ مذکور ۵۰۰ قطعه سیستم سوخت رسانی برای خانواده خودروهای پژو ۲۰۶ و ۸۹۶ قطعه برای سیستم سوخت رسانی خودروهای پژو ۴۰۵ به این شرکت ارسال کرده است.
۲. شرکت اورند پیشرو هیچ گونه قراردادی با ایران خودرو برای تامین قطعات نداشته، اما با این حال در تمام این مدت به تامین قطعات این خودروساز بدون قرارداد پایبند بوده است چرا که مدیریت جهادی این شرکت پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری در راستای رونق تولید بوده و به خوبی میداند مشکلات ناشی از تحریمها شامل همه بخشهای تولیدی من جمله ایران خودرو است.
۳. اورند پیشرو بیش از ۴۵ روز است که به دلیل ناهماهنگیهای موجود در سیستم بانکی و گمرکی کشور با مشکل عدم تخصیص ارز و توقف ثبت سفارش برای مواد اولیه تولیدی خود مواجه بوده و متاسفانه علی رغم پیگیریهای فراوان همچنان این مشکل پابرجاست.
۴. اورند پیشرو مبلغ قابل توجهی از شرکت ایران خودرو مطالبه دارد که متاسفانه این مطالبات با روندی نامنظم و روندی قطره چکانی از سوی ایران خودرو در حال پرداخت است که حتی چکهای مطالبات پرداختی نیز در موعد مقرر پرداخت نمیگردد و مراتب این امر به اطلاع وزارت صنعت نیز رسیده است.
۵. ارسال این قطعات در شرایطی صورت گرفته که همه تولیدکنندهها با مشکلات ناشی از تحریمهای ظالمانه و مشکلات سیستم بانکی و گمرکی داخل کشور دست و پنجه نرم میکنند و از سوی دیگر شرکتهای قطعه ساز با توجه به کاهش ارزش پول به پنج برابر سرمایه در گردش بیشتر نسبت به سال گذشته احتیاج دارند که متاسفانه با تاخیر در پرداخت مطالبات از سوی شرکتهای خودروساز این امر میسر نمیشود.
بنا برآنچه که گفته شد اورند پیشرو، تمام تلاش خود را برای ادامه تولید خودرو در کشور انجام داده و اگر عزمی برای ندادن قطعه و ایجاد مشکل برای ایران خودرو داشت، بهانههایی همچون پرداخت نشدن مطالبات و نداشتن قرارداد برای این امر وجود داشت، اما همواره این شرکت تلاش کرده تا اتحاد خود با خودروسازان را حفظ کرده و مشکلات زیاد موجود را درون خانواده خودروسازی کشور حل کند.
همه موارد فوق با مدارک موجود به سازمان بازرسی کشور نیز اعلام شده و به نظر میرسد از آنجاییکه خبر منتشر شده در آن رسانه تولید ایسنا نبوده و چهار روز قبل در یک کانال بی نام و نشان منتشر شده که اکنون پرونده اش در مراجع قضایی به دلیل انتشار اخبار دروغ باز است، آن خبرگزاری که همواره به درست گویی شهره بوده در صدد برخورد با اینگونه اخبار برآمده و از ایجاد تفرقه میان خودروسازان و قطعه سازان بپرهیزد.