* احتمال حمله چين به كودك سركش !
پ
کد خبر : ۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۸ -12 May 2019
آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا مدعي شد
براساس گزارش ۲۰۱۹ آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، چین قابلیت‌هایش را برای حمله به تایوان ارتقا داده است و این از چند جهت نگران‌کننده است. گرچه تایوان هم توانمندی نظامی خود را تقویت کرده است اما این جوابگوی اقتدار روزافزون چین نیست.
براساس گزارش ۲۰۱۹ آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا، چین قابلیت‌هایش را برای حمله به تایوان ارتقا داده است و این از چند جهت نگران‌کننده است. گرچه تایوان هم توانمندی نظامی خود را تقویت کرده است، اما این جوابگوی اقتدار روزافزون چین نیست.

به گزارش «آزادی» ، آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (دی‌آی‌ای) در گزارشی به کنگره درباره اقتدار نظامی چین هشدار داد: ارتش آزادی‌بخش خلق همچنان برای ایجاد بازدارندگی و در صورت لزوم، وادار کردن تایوان به رها کردن تمایلات استقلال‌طلبانه در تنگه تایوان آماده می‌شود. همچنین این احتمال وجود دارد که ارتش آزادی‌بخش خلق برای پیوستن تایوان با سرزمین اصلی با استفاده از قوه قهریه آماده شود و همزمان هرگونه مداخله طرف سوم به نیابت از تایوان را به تاخیر انداخته، انکار کند یا در آن اخلال ایجاد کند.

تحلیلگران آمریکایی می‌گویند: تقویت چشمگیر ساختار کلی ارتش آزادی‌بخش خلق چین اساس تشکیل نیروی حمایت استراتژیک (اس‌اس‌اف) و نیروی حمایت لجستیکی مشترک (جی‌ال‌اس‌اف) بوده است. حین وقوع رخدادی در تایوان، نیروی دوم در کنار مراکز فرعی آن، پشتیبانی مشترک و ارسال تجهیزات و همچنین نظارت بر سامانه‌های مختلف حمایت مدنی-نظامی برای پایدار نگه داشتن کمپین را هماهنگ می‌کند. تشکیل اس‌اس‌اف احتمالا قابلیت ارتش چین برای اجرا و هماهنگی عملیات‌های اطلاعاتی خصوصا سایبری، جنگ الکترونیک و فضای مجازی را افزایش می‌دهد.

آژانس اطلاعات دفاعی آمریکا (دی‌آی‌ای) در گزارش ۲۰۱۹ خود تاکید می‌کند، چین ترجیح می‌دهد به اهدافش شامل اتحاد یا دست‌کم جلوگیری از اعلام استقلال تایوان، بدون توسل به زور برسد. پکن گزینه‌های متعددی از محاصره تایوان تا حملات هوایی و موشکی و توقیف جزایر فراساحلی و در نهایت حمله تمام عیار به خود تایوان در اختیار دارد. در حالی که گزینه آخر دشوار و هزینه‌بر خواهد بود.

در گزارش فوق همچنین آمده است: ارتش آزادی‌بخش خلق چین قادر است بدون حمله تمام عیار به تایوان عملیات‌های متفاوت آبی خاکی داشته باشد. پیش نیاز‌های لازم برای تهاجم کامل به تایوان هنوز به دست نیامده است. واحد‌های دریایی جدید چین برای آموزش و تجهیز به زمان نیاز خواهند داشت.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: