* ميانجيگري آمريكا در بحران مرزي لبنان با اسراييل
پ
کد خبر : ۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹ -11 May 2019
روزنامه الشرق الاوسط فاش کرد: لبنان مجدداً از آمریکا خواست نزد اسرائیل برای ترسیم مرزهای دریایی به میانجیگری بپردازد. این درخواست در جریان سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به بیروت صورت گرفت.

روزنامه الشرق الاوسط فاش کرد: لبنان مجدداً از آمریکا خواست نزد اسرائیل برای ترسیم مرزهای دریایی به میانجیگری بپردازد. این درخواست در جریان سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به بیروت صورت گرفت.

روزنامه الشرق الاوسط فاش کرد که لبنان از آمریکا خواسته در موضوع ترسیم مرز‌های دریایی با اسرائیل میانجیگری کند.

به گزارش «آزادی»، روزنامه الشرق الاوسط فاش کرد: لبنان مجدداً از آمریکا خواست نزد اسرائیل برای ترسیم مرز‌های دریایی به میانجیگری بپردازد. این درخواست در جریان سفر مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا به بیروت صورت گرفت. اکنون سؤالاتی پیش می‌آید مبنی بر اینکه آیا واشنگتن در این مأموریت موفق خواهد شد و آیا دیوید ساترفیلد، معاون وزیر خارجه را که از اسرائیل جانبداری می‌کند به این مأموریت مکلف خواهد کرد یا خیر.

یک مسئول آگاه در این باره به الشرق الاوسط گفت: هنوز زود است که بخواهیم پیش‌بینی کنیم آمریکا در این مأموریت نقش میانجیگر شفاف را ایفا خواهد کرد یا خیر. اما جای تردیدی نیست که آمریکا دستکم به این مسئله توجه خواهد کرد که در صورت شروع عملیات اسرائیل برای اکتشاف گاز در اراضی لبنان وضعیت امنیتی وخیم خواهد شد.

این روزنامه نوشت: مکانیزمی که لبنان به آمریکا پیشنهاد می‌دهد بر مذاکره غیرمستقیم متمرکز است. لبنان با مذاکره مستقیم با اسرائیل مخالف است. قرار است میانجیگر آمریکایی موضع لبنان را به اسرائیل اعلام کند و بعد پاسخ اسرائیل را به لبنان بدهد.

در همین راستا، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان بعد از دیدار با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان گفت: ما درباره موضوع مرز‌های دریایی و زمینی و هماهنگی موضع صحبت کردیم. مکانیزمی برای مذاکره وجود دارد. اسرائیل ناتوان‌تر از این است که بخواهد به منابع ما دست درازی کند.

وی افزود: ما امیدواریم که بتوانیم به توافق‌های لازم دست یابیم چراکه خطراتی که از خارج متوجه ماست خطراتی بزرگ هستند که از جمله آن خطر اسکان و معامله قرن است.
منبع: ایسنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: