* رقم فرار مالیاتی پزشکان
کد خبر : ۶۳۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۴ -07 May 2019
رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: یکی از بحث‌های تخریبی بحث فرار مالیاتی بود، از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس عدد اعلام‌شده درباره فرار مالیاتی را تکذیب کردند و بنده در آنجا اعتراض کردم و گفتم "این موضوع را رسانه‌ای کردید، اما در جلسه خصوصی تکذیب می‌کنید؟ ".

به گزارش «آزادی» محمد رضا ظفرقندی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه در خصوص تعرفه‌های پزشکی در سال ۹۸ اظهار کرد: حسن تعرفه‌های امسال این بود که به‌موقع از سوی دولت اعلام شد، اما باید به این نکته توجه کرد که هزینه‌های واقعی حوزه سلامت باید توسط متخصصین اقتصادی تعیین شود، زیرا اگر در تعیین تعرفه‌ها مباحث اقتصادی لحاظ نشود، دچار آسیب می‌شویم.

ظفرقندی با اشاره به این‌که برای بحث تعرفه‌ها چند مبنا وجود دارد، افزود: اولین مورد تعیین تعرفه واقعی یا همان هزینه تمام‌شده خدمات است و دیگری در نظر گرفتن حداقل‌ها برای گذر از شرایط سخت امروز و حفظ حداقل کیفیت خدمات است که در این زمینه برای جزء فنی معادل تورم و برای جزء حرفه‌ای معادل نرخ رشد حقوق و دستمزد باید در نظر گرفته شود.

وی درباره شکایت به دیوان عدالت اداری برای تعرفه‌ها نیز گفت: هر کسی می‌تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کند که این کار در سنوات قبل هم از سوی سازمان انجام شده، اما نتیجه‌ای نداشته است ضمن آن‌که چند ماه طول می‌کشد تا شکایت در دستور قرار گیرد و مشکلات امسال را حل نمی‌کند.

رئیس کل نظام پزشکی ادامه داد: تورم حوزه سلامت ۱.۵ برابر تورم عمومی کشور است و بحث بازنگری تعرفه‌های پزشکی به شرایط اقتصادی دولت بستگی دارد که در این زمینه نیز نامه‌ای را برای شورای عالی بیمه نوشته و خواستار بازنگری در حوزه تعرفه‌های پزشکی شده‌ایم.

وی در خصوص اثرگذاری تحریم‌ها بر حوزه سلامت کشور تصریح کرد: ما باید واقع‌گرا باشیم، زیرا خوب می‌دانیم که تهیه تجهیزات و ملزومات پزشکی وابسته به ارز است و بنده اطلاع موثق دارم که جلسات مستمر و خوبی برای عبور از مشکلات برگزار می‌شود.

مجلس اعداد اعلام‌شده درباره فرار مالیاتی پزشکان را تکذیب کرد

ظفرقندی در خصوص مباحث مطرح‌شده در خصوص فرار مالیاتی پزشکان اظهار کرد: یکی از بحث‌های تخریبی و هدفدار بحث فرار مالیاتی بود که در مجلس از سوی مرکز پژوهش‌ها عدد اعلام‌شده درباره فرار مالیاتی را تکذیب کردند و بنده در آنجا اعتراض کردم و گفتم "چنین موضوعی را رسانه‌ای کردید، اما حالا در جلسه خصوصی آن را تکذیب می‌کنید؟ ".

وی افزود: اعداد و ارقام درباره فرار مالیاتی پزشکان کاملاً غیرواقعی بود و متأسفانه اثرات سوء اعلام عدد‌ها و ارقام فرار مالیاتی در جامعه مشهود بود در حالی که مطرح‌کنندگان این اعداد و ارقام نیز خودشان در مجلس عنوان کردند که "این عدد‌های ما نیست که اعلام شده است".

وی گفت: به‌عنوان مثال در آن عددی که مطرح کرده بودند تعداد پزشکان عمومی که مشمول مالیات می‌شوند، عددی ۸۰ هزار نفری است، اما بعد که ما بررسی کردیم دیدیم حدود ۳۵ هزار نفر هستند، مثلاً ما حدود ۱۲ هزار نفر رزیدنت در کشور داریم که در بخش دولتی کار می‌کنند و عنوان‌شان هم پزشک عمومی است که آن‌ها را در آمارشان محاسبه کرده بودند یا پزشکان خارج از کشور را هم جزو آمارشان آورده و برجی را با عنوان فرار مالیاتی ۶ هزار و ۸۰۰ میلیاردی ساخته بودند، در حالی که کل مالیات صنوف بخش خصوصی در سال ۹۵، حدود ۴، ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است، پس چگونه می‌توان ادعا کرد که ۶، ۵۰۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی پزشکان اتفاق افتاده است؟

به‌گفته وی اکثر خدمات جامعه پزشکی در بخش دولتی انجام می‌شود و ۸۰ درصد بستری‌ها و بخشی از مراجعات سرپایی در بخش دولتی انجام می‌شوند. این اعداد و ارقام جهتی تخریبی داشته و می‌خواستند مصوبه‌ای را از مجلس دریافت کنند که تا حدودی هم موفق شدند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی تأکید کرد: برخی با تبلیغات سوء بحث کارتخوان را به فرار مالیاتی ربط می‌دهند در حالی که بر اساس اظهار صریح مسئولین سازمان مالیاتی، کارتخوان ارتباطی با فرار مالیاتی پزشکان ندارد.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: