* مخالفت شورای نگهبان با استانی شدن انتخابات
کد خبر : ۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۶ -02 May 2019
سخنگوی شورای نگهبان از بررسی طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس در این شورا طی هفته آینده خبر داد.

به گزارش «آزادی» عباسعلی کدخدایی در حاشیه اختتامیه اولین دوره رقابت علمی شبیه سازی شورای نگهبان در پاسخ به سوالی درباره زمان رسیدگی به طرح استانی شدن انتخابات در این شورا در مجمع خبرنگاران گفت: علیرغم اینکه طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را در دستور کار شورای نگهبان داشتیم، ولی به دلیل اینکه رسیدگی به مصوبه مربوط به اصل ۴۴ طولانی شد آن را هنوز بررسی نکردیم.

وی افزود: این طرح تا هفته آینده در دستور کار قرار می‌گیرد و اگر نیاز باشد جلسات فوق‌العاده برگزار می‌شود تا ظرف زمان مقرر قانونی نظر خود را به مجلس اعلام کنیم.

کدخدایی در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا طرح استانی شدن انتخابات به انتخابات یازدهم می‌رسد خاطرنشان کرد: فعلاً قانون مجرا برای انتخابات مجلس یازدهم قانون قبلی است و اگر مصوبه مجلس در ظرف مقرر اصلاح شود باید ببینیم که آیا به این دوره انتخابات می‌رسد یا نه، بستگی دارد که ایرادی داشته باشد یا خیر.

وی درباره اینکه به طور غیر رسمی گفته می‌شود شورای نگهبان مخالف استانی شدن انتخابات است گفت: ما همه این‌ها را تکذیب می‌کنیم هیچ نظری نداریم نظر رسمی شورای نگهبان بعد از بررسی اعلام خواهد شد.

کدخدایی درباره الکترونیکی شدن انتخابات نیز گفت: همکاری خوبی با دوستانمان در وزارت کشور داشتیم هر مرحله‌ای که آن‌ها آمادگی اجرا داشته باشند ما نیز آماده نظارت هستیم.
برچسب ها: آزادی ، شورای نگهبان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: