* وضعیت بد معیشتی کارگران
پ
کد خبر : ۶۱۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ -02 May 2019
دبیراجرایی خانه کارگر خراسان رضوی با بیان اینکه ۷۰ درصد کارگران زیر خط فقر هستند، گفت: در حال حاضر ۵۶/۶ درصد جمعیت ایران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار دارند و ۱۴ درصد افراد علیرغم اینکه به شغل کارگری مشغول هستند به دلایلی از بیمه محروم‌اند.
به گزارش«آزادی» ، سیدحسین رسولی دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی به مناسبت روز جهانی کارگر گفت:: خانه کارگر در سطح کشور بزرگترین تشکل صنفی و بهترین حامی کارگران است.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات عمده کارگران حضور نداشتن در مجلس و دولت است، افزود: کارگران اگر به تعداد کافی نماینده در مجلس شورای اسلامی داشته باشند شاهد تصویب قوانینی خواهیم بود تا در نتیجه کارگران با مشکلات فعلی روبه رو نباشند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۵۶/۶ درصد جمعیت ایران زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ۱۴ درصد افراد علیرغم اینکه به شغل کارگری مشغول هستند به دلایلی از بیمه محرومند.

وی افزود: ۷۰ درصد جمعیت ایران کارگر حداقل بگیر هستند و تقریبا با وضعیت تورم فعلی زیر خط فقر قرار دارند و به تعداد این جمعیت، متاسفانه نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی وجود ندارد.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی خاطر نشان کرد: یکی از مسائل مهم کارگران حضور نداشتن در تصمیمات عالی کشور است و متاسفانه نتیجه حضور نداشتن کارگران در تصمیمات عالی کشور بدتر شدن وضعیت جامعه کارگری است.

رسولی همچنین گفت:: خانه کارگر در استان خراسان رضوی دارای ۲۵۰ هزار عضو است و عمده مشکلاتی که کارگران با آن مواجع هستند اجرا نشدن قانون کار به صورت واقعی است و متاسفانه این بزرگترین ضربه‌ای که به کارگران در جامعه وارد می‌شود.

وی نداشتن امنیت شغلی را یکی دیگر از مشکلات کارگران عنوان کرد و گفت:: از طرفی شاهد هستیم که کارگران با مشکل درمان روبه رو هستند و در حال حاضر متاسفانه فاصله مزد با معیشت زیاد در جامعه زیاد شده است و در مجلس شاهدیم هر از چندگاهی قوانینی غیر کارشناسی از جمله خروج کارگاه‌هایی که با ظرفیت ۵ و ۱۰ نفر کارگر مشغول فعالیت هستند را از شمول قانون کار به تصویب می‌رسانند.

رسولی با اشاره به اینکه در خراسان رضوی تعداد ۱۲۴۰ تشکل کارگری وجود دارد تصریح کرد: متاسفانه تشکل‌های کارگری به دلیل نداشتن امنیت شغلی استقلال ندارند و درحال حاضر نمی‌توانند از حقوق کارگران دفاع کنند و متاسفانه از طرفی شاهد هستیم که اکثریت همین نمایندگان کارگری دارای قرارداد‌های موقت هستند و نه تنها دفاعی از کارگران آن چنان که باید صورت پذیرد انجام نخواهد شد بلکه خودشان نیز در معرض تهدید و اخراج هستند.
منبع: ایلنا
برچسب ها: آزادی ، کارگران
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: