* تاکیید بر "وطن‌پرستی" جوانان چینی
پ
کد خبر : ۵۹۸۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱ -30 April 2019
رئیس‌جمهوری چین از دانشجویان چینی خواست تا کشورشان را عزیز بشمارند و خودشان را وقت حزب کمونیست کنند. او در صد سالگی اعتراضات تحت رهبری دانشجویان تاکید کرد هیچ جایگاهی برای کسانی که نیاز‌های چین را نادیده می‌گیرند، وجود ندارد.
به گزارش«آزادی» ، به نقل از خبرگزاری رویترز، جرقه "جنبش چهارم مه" ۱۹۱۹ به عنوان اعتراضات ضد امپریالیستی دانشجویان علیه تصمیم کنفرانس صلح پاریس پس از جنگ جهانی اول زده شد؛ براساس آن ژاپن کنترل امتیازاتی که آلمان در استان شاندونگ چین به دست آورده بود، کسب می‌کرد. این جنبش به سرعت به بحثی گسترده‌تر درباره اینکه چگونه چین باید مدرن شود تبدیل شد و پس از آن امپراتوری آن سقوط کرد و جمهوری در ۱۹۱۱ تشکیل شد.

مساله اعتراضات دانشجویی خصوصا امسال در چین بسیار حساس شد؛ اعتراضاتی که با گذشت سه دهه از سرکوب خونبار اعتراضات حامی دموکراسی چهارم ژوئن در اطراف میدان تیان‌آنمن پکن تلاقی کرده بود.

شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین امروز در جمع هیات‌های رسمی و دانشجویان در تالار بزرگ خلق گفت، جوانان چینی باید از این حزب، از کشور، از جامعه و مردم سپاسگزار باشند. او در سخنانی که زنده از تلویزیون پخش می‌شد، گفت: به تک‌تک مردم چینی تاکید می‌کنم که وطن‌پرستی تنها وظیفه و تنها مسوولیت آنهاست. برای جوانان چینی نسل جدید، عشق وصف‌نشدنی به سرزمین مادری اساس شکل‌گیری و استعداد است.

رئیس‌جمهوری چین همچنین درباره هشدار داد جوانان به لحاظ اخلاقی باید پایبند باشند و از آنچه او "تفکرات اشتباه" نامید دوری کنند. او گفت: در این دوره جدید، جوانان چینی باید هوشیارانه ارزش‌های بنیادین سوسیالیسم را رعایت کنند و اخلاق برگرفته از فضایل سنتی مردم چین را در دستور قرار دهند.

او با اشاره به تلاش برای ارزیابی مجدد رویداد‌های اصلی و شخصیت‌های گذشته انقلابی حزب گفت: با ذکاوت مقابل افکار اشتباه مانند پول پرستی، افسونگری، فردگرایی شدید و نیهیلیسم (هیچ‌انگاری) تاریخی مقاومت کنید.
منبع: ایسنا
برچسب ها: آزادی ، سیاست
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: