* سیلاب و آبگرفتگی شهر اهواز را فرا گرفت
کد خبر : ۵۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳ -15 April 2016
بارندگی های شدید پنجشنبه شب سبب جاری شدن سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی كلانشهر اهواز شد.
به گزارش ایرنا،بارندگی های شدید كه هم اكنون به صورت پراكنده همچنان ادامه دارد سبب آبگرفتگی مناطق كیانپارس ، كوی رمضان ، پادادشهر ، كیان آباد ، گلستان و پردیس شده و ماموران شهرداری اهواز و حوادث غیرمترقبه در حال تخلیه آبهای سطحی هستند.
شدت بارندگی در مدت زمان كوتاه همچنین سبب سرریز شدن فاضلاب و جاری شدن آن در خیابانها و معابر عمومی نیز شده است.
اداره كل هواشناسی خوزستان پیش بینی كرد بارندگی ها تا ظهر روز جمعه در مناطق مركزی و غربی استان ادامه می یابد ولی در مناطق مرتفع شمال وشرق استان از شدت بیشتری برخوردار است.
بارش ها در مناطق دشت آزادگان ، هویزه ، رامهرمز ، هفتكل ، لالی ، باغملك و جنوب خوزستان كه در چند روز اخیر به صورت پراكنده ادامه داشت از پنجشنبه شب بر شدت بارندگی ها افزوده شد و خساراتی به تاسیسات عمومی و زیربنایی و كشاوری این مناطق وارد كرد.
اداره كل مدیریت بحران استانداری خوزستان بار دیگر از ساكنان حاشیه رودخانه های كارون، دز و كرخه خواست از حریم این رودخانه فاصله بگیرند.
در همین حال استاندار خوزستان و وزیر نیرو روز پنجشنبه از سد دز در شمال خوزستان بازدید و از روند دریچه های خروجی آب سد دز ابراز رضایت كردند.
سازمان آب و برق خوزستان نیز اعلام كرد با وجود سرریز شدن آب دریاچه (مخزن) سد دز در شمال خوزستان هنوز ظرفیت های بقیه سدهای استان از جمله كرخه و شهید عباسپور و گتوند تكمیل نشده و ذخیره سازی و مهار سیلاب های اخیر آب در حال انجام است.
ورود سامانه بارشی فعال از روز دوشنبه سبب بارش باران توام با گرد وخاك و وزش باد دید در بیشتر مناطق استان خوزستان شده است.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: