* رصد صفحات فضای مجازی دانشجویان بستر قانونی ندارد
پ
کد خبر : ۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۶ -29 April 2019
سعیدی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها:
در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان تاکید شده که کسی حق تعرض به حریم و فضای خصوصی دانشجویان را اعم از صفحات مجازی یا پیامک ندارد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اینکه رصد صفحات فضای مجازی دانشجویان بستر قانونی ندارد، از برگزاری جلسه‌ای با معاونان وزرای علوم و بهداشت برای بررسی مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها خبر داد.
 
به گزارش «آزادی» فاطمه سعیدی با اشاره به مصوبه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها مبنی بر اضافه شدن تخلف در صفحات فضای مجازی از سوی دانشجویان به موارد آیین‌نامه انضباطی گفت: در این آیین‌نامه قید شده که ورود به مسائل و حریم خصوصی دانشجویان بستر قانونی ندارد و هیچ کس حق ورود به مسائل خصوصی و رصد صفحات فضای مجازی دانشجویان را ندارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی افزود: بحث رصد فضای مجازی قابل طرح نیست؛ مگر آنکه شاکی خصوصی وجود داشته باشد و به دلایلی اعم از تعرض، هتک حرمت، توهین و جسارت بخواهند محتوای صفحات مجازی را برای پیگیری موردی خاص رصد کنند که این موضوع هم‌اکنون نیز در آیین‌نامه موجود است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: در آیین‌نامه انضباطی دانشجویان تاکید شده که کسی حق تعرض به حریم و فضای خصوصی دانشجویان را اعم از صفحات مجازی یا پیامک ندارد.

وی ادامه داد: در یکی از جلسات هفته آتی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با معاونان فرهنگی وزارت بهداشت و علوم در این خصوص جلسه خواهد داشت تا منظور خود را از این موضوع توضیح دهند، شفاف سازی کنند و به افکار عمومی پاسخگو باشند.

عضو هیئت رییسه فراکسیون حقوق شهروندی مجلس توضیح داد: باید به صراحت و شفافیت مشخص شود منظور از تخلف در فضای مجازی چیست؛ آیا اظهار نظر در مورد موضوعات مختلف سیاسی و اجتماعی مصداق آن محسوب می‌شود یا بحث دیگری در میان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: این مصوبه باید به تایید و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برسد و در شرایط کنونی لازم الاجرا نیست؛ اکنون صرفاً در شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها تصویب شده و در حال حاضر قطعی نیست. /
منبع: خانه ملت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: