* «جاذبه هاي گردشگري» در آرامش پس از طوفان
پ
کد خبر : ۵۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۹ -14 April 2019
معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمام اماکن مهم تاریخی و طبیعی ایران در حال حاضر آماده پذیران گردشگران داخلی و خارجی هستند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی گردشگری، صنایع دستی و گردشگری گفت: تمام اماکن مهم تاریخی و طبیعی ایران در حال حاضر آماده پذیران گردشگران داخلی و خارجی هستند.

به گزارش «آزادی» ، ولی تیموری روز یکشنبه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا گفت: فصل بهار بهترین زمان گردشگری در ایران است و علاقمندان می‌توانند به مناطق مورد نظرشان سفر کنند.

تیموری افزود: تمام مسائل ایمنی برای ادامه سفر‌های بهاری هموطنان و مهمانان گردشگری از کشور‌های مختلف جهان در نظر گرفته شده و هم اکنون هیچ خطری در خصوص سیل و بارندگی وجود ندارد و گردشگران می‌توانند با امنیت کامل سفر کنند.وی با اعلام این که هم اکنون در تمام نقاط که جاذبه‌های گردشگری وجود دارد، بلیط فروشی در حال انجام است و گردشگران حضور دارند، گفت: گردشگران داخلی و خارجی در بهترین فصل گردشگری می‌توانند از این مناطق بهره‌مند شوند.

معاون سازمان گردشگری سازمان میراث فرهنگی گفت: بجز بخش آسیابی شوشتر که دچار آب گرفتگی شده و نیاز به مرمت دارد، دیگر مناطق گردشگری در شهر‌های کشور شرایط خوبی برای پذیرش گردشگر دارند.

**جایگاه ایران در شاخص رقابت‌پذیری گردشگری

به گزارش ایرنا، براساس آمار مجمع جهانی اقتصاد در مورد شاخص‌های رقابت‌پذیری گردشگری ایران و مقایسه آن با رقبای منطقه خود در زمینه گردشگری می‌توان بیان داشت ایران طی سال‌های اخیر در بسیاری از شاخص‌ها رشد مطلوبی داشته است.
ایران در سال ۲۰۱۱ رتبه ۱۱۴ از بین ۱۳۹ کشور، در سال ۲۰۱۳، با ۱۶ پله صعود، رتبه ۹۸ از بین ۱۴۰ کشور، در سال ۲۰۱۵ رتبه ۹۷ از بین ۱۴۱ کشور و در نهایت در سال ۲۰۱۷ با ۴ پله صعود، رتبه ۹۳ از بین ۱۳۶ کشور جهان را به خود اختصاص داده است. امتیاز ایران در شاخص رقابت‌پذیری سفر و گردشگری ۲۰۱۷، معادل ۳.۴ است که این امتیاز در سال ۲۰۱۵، ۳.۴ بوده است.
همچنین رتبه ایران از جایگاه نهم در بین کشور‌های خاورمیانه در سال ۲۰۱۵ به جایگاه هشتم در سال ۲۰۱۷ در این گروه صعود کرده است. روند روبه‌رشد ورود گردشگران به ایران و وضعیت بسیارمطلوب در شاخص‌هایی همچون قیمت رقابتی در کنار روند روبه‌رشد در سایر شاخص‌های رقابت پذیری، نشان‌دهنده جذابیت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت گردشگری ایران است.
منبع: ایرنا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: