* بازتاب اعلام سپاه به‌عنوان “سازمان تروریستی” در توییتر
پ
کد خبر : ۵۲۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۷ -09 April 2019
تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت.
تصمیم دولت دونالد ترامپ مبنی بر قرار دادن نام سپاه پاسداران در فهرست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی بازتاب وسیعی در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی داشت.

به گزارش «آزادی» توییت‌هایی در واکنش به این خبر مهم را به انتخاب خبرنگار انصاف نیوز در ادامه می‌خوانید:

رضا نصری: ‏عراق – که ۸ سال با ایران و سپاه پاسداران‌اش در جنگ بوده – اولین دولتی است که رسماً تصمیم آمریکا در تروریست خواندن ‎#سپاه را رد کرده است. آنوقت دولت ترامپ می‌خواهد با چند شعبده‌بازی «نفوذ» ‎#ایران در منطقه را کم کند! خیلی مانده از مناسبات منطقه و جنس روابط آن سر در بیاورند.

حسام‌الدین آشنا: ‏گفته بود: بعد از این همه حماقت برای هزینه کردن ۷ تریلیون دلار در خاورمیانه، حالا وقت این است که در کشور خودمان سرمایه‌گذاری کنیم.

حالا که برای ایران شاخ و شانه می‌کشد آیا فکرحسابداری خسارت‌ها را کرده است؟

خسارت چنان خواهد بود که پولی برای سرمایه گذاری در کشورتان باقی نخواهد ماند

حمید بعیدی‌نژاد: ‏ترامپ با اعلام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان یک گروه تروریستی یکی از احمقانه‌ترین تصمیمات سیاسی خود را اتخاذ نمود. تعجیل برای اعلام این تصمیم در روز‌هایی که سپاه با تمامی قوا به مردم سیل زده یاری می‌رساند فقط هدیه‌ای برای نتانیاهو برای کمک به وی در انتخابات اسراییل میباشد.

عبدالرضا داوری: ‏فروردین ٦٧ که پانزده سالم شد، چند ماهی بسیجی لشکر ٢٧ بودم. آن روز، همه ما بسیجیان، آرم ‎#سپاه که بر سینه کادر‌های رسمی میدرخشید را عاشقانه دوست داشتیم و به صاحبان آن آرم، چون مجاهدانی بزرگ احترام می‌گذاشتیم.
سپاه عصاره رشادت ملت ‎#ایران است.

سیدعطاالله مهاجرانی: ‏سوم شعبان، میلاد فرخنده امام حسین علیه السلام بر تمامى ملت ایران و شیعیان جهان، مسلمانان و آزادگان
به ویژه بر:
“سپاه پاسداران انقلاب اسلامى، ”
مبارک!
ترامپ و همکاران اش، نتانیاهو و ارتجاع منطقه شاهد حمایت همه جانبه ملت ایران از “سپاه پاسداران انقلاب اسلامى ” خواهند بود.

مسعود بهنود: ‏به گمان من، دولت ترامپ در تصمیم به تروریست خواندن سپاه، متوجه انتخابات اسراییل بوده و شرایط فوق العاده سه هفته گذشته در ایران. برای تعیین برنده این دور تازه بازی، باید آرای ناتانیاهو شمرده شود و نتیجه حضور سپاه در مناطق مصیبت دیده از سیل، آشکار گردد.

علی نصری: ‏دولت جنگ‌طلب آمریکا با قرار دادن نام ‎#سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی٬ مردم ایران را – فارغ از سلیقه‌ها و دیدگاه‌های سیاسی‌شان – در یک دو راهی مشخص گذاشت؛ حمایت تمام قد از نیرو‌های نظامی کشورشان یا دست گذاشتن در دست دشمن خارجی. خط‌کشی بسیار واضح است.

عبدالله رمضان‌زاده: علیرغم همه اختلاف نظر‌ها در مسائل داخلی، در مقابل دشمن بی منطق خارجی، متحد و یکپارچه از نیرو‌های مسلح خود پشتیبانی می‌کنیم.

آذر منصوری: ‏جایگاه ‎#سپاه_پاسداران به عنوان نیروی نظامی در قانون اساسی تعریف شده است. نقد‌های ما داخلی است و به طور قطع در برابر دولتی که بی رحمانه همه توان خود و هم پیمانانش را برای دشمنی با ایران به کار گرفته است، از نیرو‌های نظامی کشورمان دفاع می‌کنیم.

صبا آذرپیک: ‏می دونی وقاحت ترامپ کجاست؟
از قتل ‎#خاشقچى حمایت می‌کنه
گروه مریم رجوی رو هم از لیست خائن‌ها در می‌یاره
بعد اون سرباز بدبختی که لب مرز جونش رو گرفته تو دستش مقابل جیش العدل و … رو تروریست می‌نامه
ترامپ قشنگ گند زده به ساختار‌های بین المللی

مریم مهذبیه: ‏با حمایت از صدام خواب ویرانی ایران را می‌دیدند و چشم به بمب‌باران شیمایی مردم ایران بستند و امروز برایان هوک با وقاحت از درمان جانبازان جنگ ایران و عراق پس از بهبود روابط ایران و آمریکا می‌گوید.
قوای دفاعی ایران و ‎#سپاه بازدارنده این موجودات وقیح است.

احسان منصوری: ‏پایه‌گذاری القاعده
آموزش و تجهیز لیگ تروریسم در سوریه
حمایت از مجاهدین خلق، جندالله، الاهواز
نیروی هوایی القاعده در یمن
تقدیم لیبی و عراق به داعش
بیشترین ترور تاریخ با هواپیمای بدون سرنشین
معشوقه عربستان
همسر بزرگترین ماشین تروریستی جهان (اسرائیل)
کارنامه مادر تروریسم، آمریکاست.

مرجان لقایی: ‏اون کشوری که هواپیمای مسافربری ایران رو سال ۶۷ در اسمان کشور خودمون زدو همه مسافران کشته شدند. امریکا بود. تروریستی که در وضعیت سیل که صد‌ها هزار مردم عادی درگیرش‌هستند کمک‌های نقدی رو به روی مردم ایران بسته امریکابود. اونیکه مردم ایران رو تحریم کردامریکا بود. تروریست شاخ ودم نداره

مصطفی حریری: ‏برادر و خواهر اپوزسیون، منتقد ایرانی
به نظرت مشکل دولتی که درش بزرگترین کثافت کاری‌های اقتصادی را کمپانی‌های اسلحه سازی و ژنرال‌های چهارستاره انجام می‌دهند نگران حضور اقتصادی یا سیاسی سپاه است؟ نه مشکل دقیقا با آن بخشی است که پروژه داعش را متوقف کرد.

سجاد علی ملا: ‏طرف که ادعای میرحسینی بودنش گوش فلک رو کر کرده میگه در جنگ احتمالی ما دو دشمن داریم؟!
اما یادش نیست که مهندس میگفت «ماجرای ما هرچقدر تلخ یک اختلاف خانوادگی است که اگر خامی کنیم و بیگانگان را در آن دخالت دهیم به زودی پشیمان خواهیم شد»
در هر جنگ احتمالی دشمن ما فقط بیگانگان هستند!

سیدعلی مجتهدزاده: ‏با توجه به حفظ امنیت بسیاری از مناطق مرزی توسط ‎#سپاه اقدام ‎#آمریکا در قراردادن نام سپاه پاسداران در ‎#لیست_تروریستی عفریت ‎#جنگ رو بیش از هر زمان دیگری نزدیک‌کرده

حسین رزاق: ‏مسئله خیلی ساده است.
سمت ‎#ترامپ و ‎#نتانیاهو بایستیم یا ‎#قاسم_سلیمانى؟!
دلم از دست ‎#سپاه خون است، اما براى سرزمینم پشت حاج قاسم میجنگم نه آنکه براى آزادى‌ام مزدوری ترامپ و نتانیاهو و بن سلمان را بکنم.

علی قلی‌زاده: ‏چندماه تبلیغات کردند برای ‎#سیرک_ورشو، نتیجه چه بود؟ دقیقا هیچ.
این تصمیم ابلهانه ترامپ صرفا درراستای جنگ روانی-رسانه‌ای است و نهایتا به تقویت همبستگی ملی ‎#ایران_ما منجر می‌شود.
علیرغم اختلاف نظرها، همه ایرانیان از ‎#سپاه بعنوان نیروی نظامی کشور حمایت می‌کنند.

صادق نیکو: ‏ظاهرا سپاه رو اینقدر تحریم کردن که دیگه این لیست تروریستی محدودیت جدیدی براش نداره. ولی ترامپ احمق اینجوری ایران رو یکپارچه کرد!

علی احمدنیا:‏ من رو ‎#سپاه گرفت و ۶ ماه دربند بودم. به من ۵ سال حکم دادند، اما موی گندیده سپاه رو به ترامپ و هواداراش نمیدم
سپاه تنها نیست

رضا رمضان‌نژاد: ‏در حمایت از سپاه همین کافیست که امروز در لیستی قرار گرفت که در سال ۲۰۱۲، آمریکا گروهک منافقین را از آن خارج کرد!
چه خوش گفت: سعدی علیه‌الرحمه که؛ این چه حرامزاده مردمان‌اند؛ سگ را گشاده‌اند و سنگ را بسته! / ‏سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر اساس اصل ۱۵۰ قانون اساسی، جزو نیرو‌های مسلح کشور است.
تروریستی خواندن سپاه، توهین به قانون اساسی کشور و مردم ایران است!
حواسمان باشد!
اینجا حمایت از سپاه، خط قرمز وطن‌پرستی است!

محسن عموشاهی: ‏به ‎#سپاه انتقادات بسیاری دارم.
هزینه آن انتقادات را هم داده‌ام.
اما آنچه ‎#ترامپ امروز کرد، زمینه سازی برای شروع جنگ بود.
به گمانم اگر حامی صلحیم، باید از نیروی رسمی نظامی کشور حمایت کنیم.
تکلیف دعوا‌ها و نقد‌های داخلی در همین چهاردیواری خودمان باید مشخص شود

محسن بیات زنجانی: ‏منتقد ‎#سپاه بودن و یا اینکه نسبت به روش‌ها و سیاست‌ها حرف داشتن به‌جای خود، ولی سمت ‎#ترامپ ایستادن را چگونه توجیه می‌کنید؟
پاسخ‌تان در آینده چه خواهد بود؟
به کودکان‌تان چه خواهید گفت؟

محمد وحیدی: ‏آن نیروی نظامی‌ای که هواپیمای مسافربری ایران را ساقط کرد و حدود ۳۰۰ نفر کودک و زن و مرد غیرنظامی را به شهادت رساند، تروریستی است یا نیرویی که با آدمخوار‌های داعش جنگید؟!

سعید کاکاوند: ‏برای من سپاه در مواضع سیاسی چند نفر خلاصه نمیشود. سپاه وسپاهیان سربازان جان برکف ایران هستندکه ادامه دهنده راه شهیدان جنگ هستند و قطعا”
درمقابل یانکی‌ها و ترامپ گاوچران من طرف سپاه و وطنم خواهم بود

هادی موسوی: ‏ما با دخالت سپاه در مسائل داخلی حتما مشکل داریم، ولی در برابر دشمنی و خباثت آمریکا حتی یک لحظه، پشت “سپاه پاسداران انقلاب اسلامی” را خالی نمیکنیم.

آل‌طه: ‏علیرغم همه اختلاف نظرها، و همه مشکلات داخلی با سپاه، در مقابل دشمن خارجی، متحد از نیرو‌های مسلح خود پشتیبانی می‌کنیم
‎#WeSupportIRGC
و به شدت با تروریستی خواندن فرماندهی مرکزی آمریکایی «سنتکام» از جانب شورای عالی امنیت ملی ایران، موافقم

محمد جهانگرد: ‏واکنش اولیه ایران به قرار گرفتن ‎#سپاه در لیست تروریستی کاملا طبیعی و درست بود.
از این به بعد ما در لبه درگیری قرار می‌گیریم.
هوشیار باشیم. /‏کینه از سپاه بعضی رو مجنون یا کور کرده!
والا اونوریا افعی چند سرند
دنبال آزادی شما هم نیستند احمق ها!
فقط مسیر آزادی رو مسدود می‌کنند

محمود فرجامی: ‏قرار دادن سپاه در فهرست سازمان تروریستی آمریکا دومین گام بزرگ آمریکا در کشاندن ایران جنگه. اولین گام خروج از برجام بود.
در جنگ بزرگ ده‌ها هزار نیروی آمریکایی و متحدانش کشته و بخش عظیمی از تاسیسات زیربنایی ایران نابود خواهد شد. برنده فقط کمپانی‌های اسلحه‌سازی‌اند.

افشین: ‏مسخره‌تر از این نداریم نهاد نظامی مشروع و قانونی ِ. یک کشور رو گروه تروریستی بخونن.

خان‌بیگی: ‏فقط کافی است به جا‌به‌جایی‌های چند ساله اخیر در بدنه نیروی مسلح و آرایش فرماندهان و تصمیم‌سازان نظامی ایران نظر بیافکنید
قاسم سلیمانی
محمد باقری
غلامعلی رشید
حسین حسنی سعدی
نیرو‌های کارکشته که هم به منطقه آشنا هستند هم نمی‌ترسند و مهمتر هیجان‌زده عمل نمی‌کنند

پگاه: ‏صهیونیست‌ها یک رییس‌جمهور کودن در آمریکا را آلت دست خود کرده‌اند، اما حتی همین فاشیست کودن هم نمی‌تواند آن‌ها را به آرزوی۶۰ ساله‌شان برساند.

نیلوفر قدیری: ‏فردا انتخابات اسرائیل است
خبری که امروز در واشنگتن اعلام شد نگاهی هم به سمت تل‌آویو و برد انتخاباتی نتانیاهو دارد

محمود صادقی:‏ دولت ایالات متحده بانی و پشتیبان اصلی گروه‌های تروریستی در منطقه‌ی ما است. اقدام ابلهانه امریکا واکنشی منفعلانه به شکست گروه‌های تروریستی دست پرورده‌ی خود در برابر اقتدار سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است. مجلس شورای اسلامی یکپارچه پشتیبان سپاه خواهد بود.

شهاب اسفندیاری: ‏آمریکا و انگلستان نلسون ماندلا را هم تروریست می‌دانستند. الان مجسمه ماندلا در میادین آن‌ها نصب شده است.

علیرضا صلواتی: ‏در حقیقت به نظرم اینبار هم بمانند خروج از برجام، ترامپ بنفع ‎#سپاه حرکت کرد!
سپاه و هفت پدرجدش ‎#تحریم بودند و تنها نتیجه‌ی این تحریم، تقویت جایگاه سپاه در معادلات سیاسی داخل کشور خواهد بود!

علی علیزاده: ‏حالا که آمریکا سپاه پاسداران را به لیست گروه‌های تروریستی اضافه کرده، من علی علیزاده، مقیم لندن و شهروند دو تابعیتی ایران و بریتانیا با صدای بلند و با صراحت میگویم از این لحظه ‎#من_سپاهی‌_ام

مازیار خسروی: ‏دم خروس می‌زند بیرون وقتی
مجاهدین‌خلق را تروریست ندانی
با طالبان برای برگشت به قدرت مذاکره کنی
بن‌سلمان و نتانیاهو متحدت باشند.
اما ‎#سپاه را در فهرست بگذاری
ضمنن؛ من مازیارخسروی شهروند تک‌تابعیتی ساکن ایران سپاهی نیستم و به دخالت نظامیان در اقتصاد و فرهنگ و سیاست معترض

بیگانه عریان: ‏من اگر بجای آقای جمهوری اسلامی بودم، همین فردا تمامی نیرو‌های نظامی از جمله ارتش و سپاه و بسیج رو درهم ادغام می‌کردم و اسمش رو میگذاشتم ‎#ارتش_ایران و به ‎#امریکا می‌گفتم حالا چی میگی؟!

اسپینوزا: ‏اولین قدم برای جنگ رو برداشتند. سپاه رو‌تروریستی اعلام کردند.. لعنت بر جنگ‌طلبان، لعنت به وطن فروشان!

داوود حشمتی: ‏رجانیوز: درنگ جایز نیست، سپاه باید ‎#خلیج_فارس را گورستان ناو‌ها و نیرو‌های آمریکایی کند.
دو روز پیش در یادداشتی نوشتم که ترامپ تعمدا در حال سوق دادن ایران به سمت ‎#نظامی‌گری است. لبه دیگر قیچی در داخل فعال شده است.

علی مطهری: ‏اقدام ترامپ در قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی موجب محبوبیت بیشتر سپاه در داخل ایران و در خاورمیانه و نیز موجب اتحاد بیشتر مردم ایران خواهد شد. تروریست نامیدن سازمانی که در میان اکثر مردم این منطقه محبوب است حاکی از بلاهت آقای ترامپ است.

شوهر آهو خانم: ‏شما اگه روزی به هر دلیلی بین سپاه پاسداران و نیرو‌های آمریکایی خدای نکرده جنگی صورت بگیره طرف کدوم هستید؟ من هر طور به این موضوع لیست تروریستی آمریکا نگاه میکنم نمی‌تونم خودمو قانع کنم که ازین بابت خوشحال باشم، بیشتر از همه چی این اتفاق برام تلخه، نظر شما هم به خودتون مربوطه.
برچسب ها: توييتر ، سپاه
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: