* تظاهرکنندگان الجزایری خواهان تغییر کامل نظام شدند
پ
کد خبر : ۵۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۸ -06 April 2019
میلیون‌ها الجزایری روز جمعه با برگزاری تظاهرات گسترده در سرتاسر کشور خواهان تغییر ریشه‌ای نظام شدند.
میلیون‌ها الجزایری روز جمعه با برگزاری تظاهرات گسترده در سرتاسر کشور خواهان تغییر ریشه‌ای نظام شدند.

به گزارش «آزادی» الجزایری‌ها روز جمعه در سرتاسر کشور با برگزاری تظاهرات گسترده خواهان برکناری تمامی شخصیت‌های نظام شدند.

آن‌ها بر لزوم برکناری نورالدین بدوی، نخست‌وزیر الجزایر، عبدالقادر بن صالح، رئیس مجلس سنای الجزایر و الطیب بلعزیز، رئیس شورای قانون اساسی تأکید کردند.

معترضان که برای هفتمین جمعه متوالی علیه نظام تجمع کرده بودند، خواهان محاکمه وزرایی که در فساد دست دارند و تجار و مسؤولان نزدیک به نظام شدند. آن‌ها از قاید صالح، رئیس ستاد ارتش خواستند در امور سیاسی بیشتر از این دخالت نکند و کمیته مستقلی برای برگزاری انتخابات و نظارت بر آن تشکیل شود.

تظاهرکنندگان شعار‌هایی از جمله همه باید برکنار شوند، از این نظام نفرت داریم و هرگز نمی‌بخشیم نمی‌بخشیم در پاسخ به درخواست عبدالعزیز بوتفلیقه، رئیس‌جمهور مستعفی الجزایر که از مردم خواسته بود به خاطر کوتاهی‌هایی که کرده او را ببخشند، سر دادند.

پلیس الجزایر نیز در خیابان‌های منتهی به مقر ریاست‌جمهوری، ساختمان تلویزیون و رادیو در محله المرادیه و خیابان سعدان در مقر دولت مستقر شده بود.

به گفته منابع برخی از تظاهرکنندگان پنجشنبه‌شب را در میدان مرکزی پایتخت سپری کرده بودند تا صبح جمعه در تظاهرات شرکت کنند. برخی خانواده‌ها نیز در اطراف این میدان به تظاهرکنندگان صبحانه می‌دادند.

ارتش اعلام کرد که موضعش درباره حمایت از مردم ثابت است و منافع مردم را بر هر مسأله دیگری ترجیح می‌دهد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: