* اظهار خشم چین از بیانیه گروه هفت
کد خبر : ۴۵۱
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶ -12 April 2016
دولت چین امروز (سه‌شنبه) مراتب خشم و عصبانیت خود را بابت بیانیه گروه هفت درباره دریاهای چین شرقی و جنوبی ابراز کرد.

به گزارش ایسنا،  به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به کشورهای عضو گروه هفت تاکید می‌کنیم تا به تعهداتشان درباره عدم موضع گیری در مسائل و مناقشات منطقه‌ای پایبند بمانند.

در ادامه این بیانیه آمده است:‌ گروه هفت باید بر چگونگی اداره امور اقتصاد جهانی و همکاری برای مقابله با اقتصاد ضعیف تمرکز کند بجای آنکه بر مسائل و مناقشات منطقه‌ای دخالت کرده و درگیری‌ها را دامن بزند.

در ادامه این بیانیه از سوی وزارت خارجه چین آمده است: دولت پکن به تعهداتش برای حل مناقشات منطقه‌ای از طریق رایزنی مستقیم با کشورهای منطقه و براساس قوانین بین‌الملل و احترام به حقایق تاریخی پایبند است و می‌خواهد صلح و ثبات در منطقه و تمامیت ارضی در آن حفظ شود. بنابراین،‌ از تمامی کشورهای گروه هفت می‌خواهیم تا از انجام اقدامات غیرمسئولانه اجتناب کنند و بگذارند کشورهای منطقه به روش خود این مناقشه را حل و فصل کنند.

روز دوشنبه وزرای خارجه کشورهای عضو گروه هفت پس از نشست در هیروشیما ژاپن مخالفت خود را با هرگونه "تحریک و دامن زدن بر اقدامات یک جانبه" که می‌تواند باعث برهم خوردن اوضاع کنونی در دریاهای چین شرقی و جنوبی شود، در بیانیه‌ای ابراز داشتند.

چین مدعی مالکیت تمامی دریاهای چین شرقی و جنوبی است و در حال ساخت جزایر مصنوعی در این مناطق است تا قوای خود و حضورش در منطقه را تثبیت و تقویت کند. مالزی، برونئی، فیلیپین، تایوان و ویتنام نیز مدعی مالکیت این مناطق هستند.

برچسب ها: چین ، بیانیه گروه هفت
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: