* هزینه بالای واردات واکسن و افزودنی های دامی
پ
کد خبر : ۴۲۴۱
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۵ -07 March 2019
توکلی اظهار داشت: در مجموع برای واردات واکسن و افزودنی‌ها سالانه 300 میلیون یورو ارز نیاز است.
در مجموع برای واردات واکسن و افزودنی‌ها سالانه ۳۰۰ میلیون یورو ارز نیاز است.

به گزارش آزادی حمیدرضا توکلی در گفتگو با ایلنا در خصوص مشکلات واردات دارو‌های دامی گفت: ما در حال حاضر با مشکلاتی مانند تامین ارز، قفل شدن واردات در گمرک و عدم تامین خرید‌های اعتباری شرکت‌ها روبه‌رو هستیم که مورد آخری به اعتبار واردکنندگان خدشه وارد کرده است. از همین روی در واردات واکسن و افزودنی‌ها با بحران جدی روبه‌رو شده‌ایم.

وی ادامه داد: باید توجه داشت که مشکل تامین دارو‌ها موجب بروز بیماری‌های اپیدمی مانند آنفلونزا و تب برفکی، آسیب به مرغداران و دامداران، گران شدن محصولات دامی با منشا داخلی و تهدید امنیت جامعه را در پی دارد.

توکلی اظهار داشت: در مجموع برای واردات واکسن و افزودنی‌ها سالانه ۳۰۰ میلیون یورو ارز نیاز است. البته در این مورد جلسات مختلفی با نمایندگان مجلس و اتاق‌ها داشته‌ایم تا مشکلات صنعت دام و طیور به عنوان یکی از صنایع بزرگ کشور در این مورد را برطرف کنیم.

دبیر انجمن واردات کنندگان دارو‌های دامی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بین ۷۰ تا ۸۰ درصد واکسن‌ها توسط انجمن ما تامین می‌شود و واردکنندگان بزرگ این بخش عضو این انجمن هستند که امیدواریم هر چه زودتر مشکلات موجود بر سر راه واردات این محصولات برداشته شود.
منبع: ایلنا
برچسب ها: افزودنی دامی ، واکسن
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: