* سرگرداني جامعه در سرزمين هزار قيمت
پ
کد خبر : ۴۱۷۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۳ -05 March 2019
در حالیکه قیمت عرضه مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده اما مرغ تازه با قیمت بیشتری در سطح شهر توزیع می‌شود. در این شرایط مسئولان صنفی مدعی آن هستند که نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تنها برای مرغی است که از سوی شرکت امور پشتیبانی دام عرضه می‌شود.
در حالیکه قیمت عرضه مرغ از سوی ستاد تنظیم بازار کیلویی ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تعیین شده، اما مرغ تازه با قیمت بیشتری در سطح شهر توزیع می‌شود. در این شرایط مسئولان صنفی مدعی آن هستند که نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان تنها برای مرغی است که از سوی شرکت امور پشتیبانی دام عرضه می‌شود.

به گزارش «آزادی» ، در ماه‌های اخیر قیمت مرغ از محدوده ۸ هزار تومان به ۱۵ هزار تومان در سطح خرده فروشی افزایش یافته و ستاد تنظیم بازار برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها طی برگزاری جلسات مختلف نرخ مصوب عرضه مرغ گرم را اعلام کرد که این قیمت از محدوده ۸۵۰۰ تا ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان در شرایط فعلی افزایش یافت و این در حالی است که قیمت عرضه مرغ در سطح بازار خرده‌فروشی برای مصرف‌کننده نهایی حدود ۱۵ هزار تومان است.

در روز‌های گذشته سعید ممبینی- رئیس اتاق اصناف ایران - در حاشیه جلسه تصمیم‌گیری در زمینه برگزاری نمایشگاه‌های بهاره در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه فروشندگان مرغ، در سطح شهر محصولات خود را با نرخ مصوب عرضه نمی‌کنند، گفت: قیمت مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی تنها برای نوع خاصی از مرغ است که شرکت امور پشتیبانی دام عرضه می‌کند.

این گفته ممبینی در حالی مطرح شد که مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و ستاد تنظیم بازار بر قیمت ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان برای انواع مرغ تاکید دارند.

قیمت تمام شده مرغ بیش از نرخ مصوب است

حال در این رابطه حسین درودیان- معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران - در گفتگو با ایسنا، گفت: همواره در برخی از بازار‌ها حالت دو نرخی وجود داشته که یک نرخ برای تنظیم بازار بوده و نرخ دیگر از سوی بازار اعلام می‌شود.

وی ادامه داد: تفاوت قیمت از آن جهت است که مسیر تهیه مواد مصرفی و هزینه‌های تولید شرکت پشتیبانی امور دام و مرغداران بخش خصوصی متفاوت است و هزینه تمام شده مرغداران بیشتر از بخش دولتی و شرکت پشتیبانی امور دام است.

معاون هماهنگی بازرسی و نظارت اتاق اصناف تهران اظهار کرد: قیمت تمام شده مرغ در میدان بهمن بالاتر از نرخ مصوب ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

درودیان خاطرنشان کرد: دولت بر نرخ ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی تاکید ویژه‌ای دارد و این مهم را می‌توان تنها بر برخی از اقلام مرغ که از سوی دولت توزیع می‌شود، اجرایی کرد و برای مرغ تولیدی بخش خصوصی قابل اجرا نیست.

وی بیان کرد: در بازرسی‌ها و نظارت اصناف، قیمت عرضه مرغ با توجه به فاکتور رسمی خرید واحد صنفی تعیین می‌شود و فاکتور خرید ملاک بازرسی‌ها است.

این گفته درودیان در حالی مطرح شد که در روز‌های اخیر اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی هیچگونه نرخی اعلام نمی‌کنند و تنها نرخ اعلامی آن‌ها قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار است و اعلام می‌کنند که برای اطلاع از قیمت مرغ در سطح بازار می‌توانید به واحد‌های صنفی مراجعه کنید
منبع: ایسنا
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
همام
Iran, Islamic Republic of
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۵
به قول وزیر جهاد! کشاورزی!!!
خدا را شکر کنید که تو این شرایط جنس هست!
قیمت اصلا اهمیت ندارد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: