* آمار تلفات حمله جنگنده های هند به پاکستان
پ
کد خبر : ۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳ -26 February 2019
مقامات هندی اعلام کردند در حمله صبح امروز(سه شنبه ) جنگنده های نیروی هوایی به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان بین 200 تا 300 شبه نظامی کشته شدند.

مقامات هندی اعلام کردند در حمله صبح امروز(سه شنبه ) جنگنده های نیروی هوایی به پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان بین 200 تا 300 شبه نظامی کشته شدند.

به گزارش «آزادی» روزنامه 'هندوستان تایمز' روز سه شنبه به نقل از مقامات هندی اعلام کرد ۱۲ جنگنده میراژ ۲۰۰۰ نیروی هوایی هند در ساعت ۴ صبح امروز (سه شنبه) سه پایگاه شبه نظامیان در مناطق 'بالاکوت'، 'مظفرآباد' و 'چاکوتی' در خاک پاکستان را بمباران کردند.
به گفته یک مقام نظامی هند، جنگنده‌های نیروی هوایی مجهز به بمب‌های لیزری بودند.

پایگاه گروه تروریستی جیش محمد در منطقه بالاکوت بزرگ‌ترین پایگاه این گروه محسوب می‌شود.شهر بالاکوت واقع در استان خیبر پختونخوا پاکستان در ۵۰ کیلومتری خط واقعی کنترل در منطقه کشمیر قرار دارد.

این نخستین بار از سال ۱۹۷۱ تاکنون است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند از خط واقعی کنترل عبور کرده و وارد حریم هوایی پاکستان شده اند.در همین حال مقامات هندی دسترسی به اینترنت را در منطقه کشمیر مسدود کرده اند.تمام پایگاه‌های نیروی هوایی هند در ایالت‌های پنجاب و هاریانا به حالت آماده باش درآمده اند.

اس سرینیواسان فرمانده پایگاه نیروی هوایی هند در چندیگر گفت:ما برای بدترین شرایط آماده هستیم.به گفته مقامات هندی، پاکستان برای مقابله با جنگنده‌های میراژ ۲۰۰۰ هند، جنگنده‌های اف ۱۶ خود را به منطقه اعزام کرده است، اما این جنگنده‌ها نتوانسته اند از بمباران اهداف مشخص شده جلوگیری کنند.

نارندرا مودی نخست وزیر هند صبح امروز یک جلسه فوری با مقامات دولتی و امنیتی هند برگزار کرده است.این درحالی است که پاکستان وقوع تلفات سنگین در بمباران جنگنده‌های هندی را رد کرده و اعلام کرده است که جنگنده‌های نیروی هوایی هند پس از مواجه شدن با پدافند هوایی پاکستان، بمب‌های خود را در مناطق خالی از سکنه رها کردند که در این اقدام هیچ آسیبی به زیرساخت‌ها نرسیده است.

این حمله چند روز پس از وقوع حادثه تروریستی پلواما واقع در ایالت جامو و کشمیر هند اتفاق می‌افتد.در حمله روز پنجشنبه ۲۵ بهمن (۱۴ فوریه) به نیرو‌های نظامی هند در منطقه پلواما در کشمیر، یک عامل وابسته به گروه تروریستی جیش محمد خودرو خود را در کنار یک اتوبوس حامل نیرو‌های نظامی هند منفجر کرد.در این حمله بیش از ۴۰ نیروی نظامی هند کشته شدند.

گروه تروریستی جیش محمد مسئولیت این حمله را پذیرفته است و عامل این حمله انتحاری را 'عادل احمد دار' معرفی کرده است.
در سال ۲۰۱۶، حمله شبه نظامیان به پایگاه نیروی هوایی هند در شهر 'اوری' به کشته شدن ۱۹ سرباز هندی منجر شد. این حمله دلیلی بود تا دولت نارندرا مودی نخست وزیر هند یک حمله محدود علیه پایگاه شبه نظامیان در خاک پاکستان ترتیب دهد.به گفته مقامات دفاعی هند در این حمله بیش از ۳۵ شبه نظامی و ۹ نیروی نظامی پاکستان کشته شده اند.
منبع: ایرنا
برچسب ها: هند و پاكستان
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: