* حسین هدایتی محاکمه می‌شود
پ
کد خبر : ۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹ -25 February 2019
پرونده حسین هدایتی یکی از بدهکاران بانک سرمایه که طبق کیفرخواست صادره برای اعضای هیئت مدیره این بانک با پرداخت رشوه موفق به اخذ ۶۰۰ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه شده است و اکنون از ادای دیون معوق خود استنکاف می‌کند.
اولین جلسه رسیدگی به اتهامات یازده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، در شعبه سوم دادگاه ویژه به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار می‌شود.

به گزارش «آزادی» اولین جلسه رسیدگی به اتهامات یازده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور، در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران و مفسدان اقتصادی به ریاست قاضی مسعودی‌مقام برگزار خواهد شد.

حسین هدایتی دولابی، سید مهدی موسوی نژاد، محتبی کیان پیشه، علی اکبر یقینی، حسین شریعتی، امیر توللی، احمد رفیعی، مهدی فتحی، حسین حدادان، نورالدین مقصودیانی، هانیه پهلوان یازده متهم اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند که چهارشنبه هشتم اسفندماه محاکمه خواهند شد.

پرونده حسین هدایتی یکی از بدهکاران بانک سرمایه که طبق کیفرخواست صادره برای اعضای هیئت مدیره این بانک با پرداخت رشوه موفق به اخذ ۶۰۰ میلیارد تومان وام از بانک سرمایه شده است و اکنون از ادای دیون معوق خود استنکاف می‌کند. بررسی روند اخذ تسهیلات نشان می‌دهد حسین هدایتی از طریق شرکت‌های خریداری شده و رشوه دادن وجوه قابل توجهی از بانک سرمایه دریافت کرده و او نیز از باپزداخت تسهیلات استنکاف می‌کند.

نماینده دادستان در جلسه دادگاه ویژه اقتصادی گفت: تعدادی از مدیران بانک سرمایه در ازای خوش خدمتی به برخی افراد و پرداخت تسهیلات کلان بدون ضابطه، امتیازات زیادی را در قالب رشوه پرداخته‌اند که به عنوان مثال می‌توان به این موضوع اشاره کرد که به پرداخت شدن تسهیلات به آقای یاسر ضیایی قائم مقام بانک اشاره کرد. یا پرداخت تسهیلات به بهانه خوش خدمتی به آقای حسین هدایتی بدون تودیع وثیقه به ارزش ۱۳۰ میلیارد که ۲۵ میلیارد ریال از تسهیلات را گرفته و اکنون نیز در منزل هدایتی سکونت دارد؛ و یا می‌توان پرویز کاظمی هیئت مدیره بانک سرمایه را مثال زد که در ازای پرداخت تسهیلات کلان ۶۰۰ میلیاردی به حسین هدایتی در سمت هیئت مدیره شرکت استیل آذین منصوب شده است.

در اکثر پرداخت‌ها به شرکت‌های هدایتی کارشناس اعتباری شعبه با هدایت هیئت مدیره عدم گردش مالی شرکت، ریسک بالای پرداخت و اینکه شرکت متقاضی فاقد هرگونه حساب معتبر و اهلیت می‌باشد را به هیئت مدیره متذکر شده است. اما علیرغم این هشدار‌ها تسهیلات کلان پرداخت می‌شده است.

همچنین، نماینده دادستان گفت: آقای هدایتی در بانک سپرده گذاری می‌کرده و اقدام به گرفتن وام می‌نموده است و سپس با یک چک سپرده را آزاد می‌کرده است
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر: